Napriek tomu cestovný ruch u nás veľa prepásol, o období predtým ani nehovoriac. Niekoľko združení cestovného ruchu existuje v podstate pro forma, sú však aj také, ktoré si z grantov pomohli a už to na prosperite regiónu, či miest aj vidno. V Brezne, ktoré je jediným mestom na Horehroní, a fakticky „povinným prechodom“ na rozmedzí hlavných turistických trás, založili združenie cestovného ruchu iba uplynulý týždeň. Úvodné stretnutie 20 podnikateľov, ktorých sa táto oblasť týka, potvrdilo, že vedia o nedostatočnej úrovni služieb v meste. Chýba im však väčšia podpora magistrátu, aby mohli vyzerať inak. Podstatou činnosti združení je rozširovanie produktov a zatraktívnenie existujúcej ponuky. Breznianskeho zakladajúceho stretnutia sa zúčastnil napríklad miestny pekár. To, že slovenskému tradičnému chlebu a pekárenským výrobkom nemôžu konkurovať „rýchlokvasené“ obmeny, je dávno známa vec. Ak sa stanú bežnou súčasťou jedálnych lístkov v breznianskych penziónoch a ubytovniach, určite tým ich producenti ani odberatelia nič nepokazia. Naopak. Všetko, čo dokáže podnikateľ vyniesť na svetlo, a najmä našské, bude pre hostí regiónu vzácnosťou. „Väčšinu tých, ktorí myšlienku mestského združenia podporili, zastupovali prevádzkovatelia reštauračných zariadení, ubytovacích, doplnkových a športových služieb. „Z hľadiska záujmu turistov sú v našom regióne atraktívne dva národné parky, Nízke Tatry a Muránska planina. Tam pôjdu obrovské investície, čo je aj pre podnikateľov mimoriadna šanca. Najmä však pre tých, ktorí prinesú na trh nové produkty,“ povedal člen komisie pre cestovný ruch pri Mestskom zastupiteľstve v Brezne Anton Bača. Vychádzal z predpokladu, že v druhej etape (2007-2013) bude každý vyšší územný celok rozdeľovať štrukturálne fondy z čiastky 20 až 23 miliárd korún. Pritom v prvej, ktorá práve beží (2002-2006), dostal celý slovenský cestovný ruch iba necelé 4 miliardy korún.