„Išlo o spontánne hlasovanie poslancov a budem ho akceptovať,“ konštatoval primátor. „Za“ bolo osemnásť poslancov z 24 hlasujúcich, proti boli traja a takisto traja sa zdržali hlasovania. Znamená to teda, že od nového roka mestskú hromadnú dopravu už nebude zabezpečovať SAD-Banskobystrická dopravná spoločnosť, ale zvolenská SAD. Právnici teraz pripravujú zmluvu tak, aby v nej boli zakotvené všetky podmienky, ktoré SAD Zvolen prezentovala vo verejnej obchodnej súťaži a tiež pred poslancami. Najmä: zlacnenie základného cestovného z 15 na 14 Sk (držitelia čipových kariet ešte lacnejšie), väčší rozsah zliav, rozšírenie počtu spojov, obnovenie zrušených liniek a nočných spojov, výrazné obnovenie vozového parku a nákup 50 nových autobusov. Zástupcovia hovoria aj o priamej doprave do obcí mimo katastrálneho územia B. Bystrice a dokonca aj o nastupovaní do vozidiel MHD všetkými dverami.
Podľa primátora Králika zvíťazil v súboji dvoch dopravcov občan. Pripustil však, že prechod na nového prevádzkovateľa MHD môže byť problematický. Posledným decembrovým dňom končí SAD-BBDS zmluva a môže sa stať, že od 1. januára nebudú jazdiť autobusy. Zvolenská SAD musí najprv kúpiť autobusy, aby mohla v deklarovanej kvalite zabezpečovať dopravu. Podľa jej vedenia to nebude skôr ako začiatkom apríla budúceho roka. Všetko však závisí aj od zmluvy, ktorú podpíšu s mestom. Počíta sa teda, že dovtedy by mohli MHD zabezpečovať ešte Bystričania. „Po psychickom nátlaku zo začiatku roka, ktorému som bol vystavený od banskobystrického dopravcu, nevylučujem, že sa niekto zníži znovu k nátlaku a doprava nebude od začiatku roka fungovať. Všetko je však otázkou dobrej zmluvy,“ dodal v tejto súvislosti primátor. Verí však, že obavy sú zbytočné.
Zvolenčania nepočítajú s trolejbusovou dopravou a súčasné linky plánujú nahradiť autobusovými. Hoci je trolejbusová doprava ekologickejšia, je zároveň aj nákladnejšia. Nový dopravca preto nakúpi vozidlá, ktoré spĺňajú náročné ekologické požiadavky.