V januári 2004 sa pani Tatiana rozhodla prestavať kozub s otvoreným ohniskom na nový typ, aby bolo ohnisko uzatvorené za sklom. Na chatu na Kordíkoch pozvala svojho syna s vnúčatami a chcela, aby do jeho návštevy bolo všetko hotové. V inzertnom týždenníku si našla inzerát firmy P. B. KONTAKT, ktorú oslovila. Komunikovala s Pavlom Bodorom, ktorý vyzeral byť odborníkom. „Priniesol zmluvu, aj katalóg s návrhmi kozubov. Vybrala som si z ponuky jeden typ krbu,“ hovorí pani Tatiana. Dohodli sa aj na čase realizácie prestavby, za osem dní mala mať nový kozub hotový. Na materiál si P. Bodor vypýtal 65 tisíc korún, ďalších 30 tisíc si pýtal za prácu. Avšak ani za ten čas prácu nedokončil. Pani Tatiana začala tušiť, že nie je všetko v poriadku. „Začala som mať obavy, či to ten murár stihne postaviť, kým mi príde na chatu návšteva.“ Stavba sa jej, jednoducho, nepozdávala. Napokon sa predsa len podarilo kozub dokončiť, hoci v časovom sklze. „Keď sme v novom kozube zakúrili, zacítili sme hrozný zápach. Bolo evidentné, že to nie je v poriadku,“ spomína poškodená. Revízny technik komínov jej povedal, že kozub nevyhovuje bezpečnostným predpisom. Majster Bodor na materiále očividne šetril. Nespokojná spotrebiteľka ho kontaktovala niekoľkokrát, kým sa po mnohých preložených termínoch konečne objavil a zle postavený kozub zbúral. Sľúbil, že napraví svoju chybu a kozub znovu postaví podľa prísnych pravidiel. No, opäť to bol len sľub.
„Do leta 2005 som sa nešťastným kozubom nezaoberala. Až potom som sa znovu pustila do riešenia problému,“ hovorí pani Tatiana. Obrátila sa aj na Združenie na ochranu spotrebiteľa. Zistilo sa, že Pavol Bodor nemá oficiálnu živnosť na stavanie interiérových krbov, ale len na záhradné. „Pracovníčky združenia boli veľmi ochotné a spojili sa s ním, pričom im sľúbil, že mi kozub znovu postaví.“ Mali dohodnutý konkrétny termín stretnutia, ale pán Bodor ho znova nedodržal. A neurobil tak ani na ďalší termín. Pani Tatiana by bola v tejto situácii najradšej, keby jej tento „odborník“ vrátil peniaze. Pracovníka zo Združenia na ochranu spotrebiteľov: „Pán Bodor nás stále upokojoval, že je všetko v poriadku a daný sľub splní. Až teraz sme sa dozvedeli, že sa rozhodol vrátiť poškodenej spotrebiteľke peniaze. Napíšeme mu list a upozorníme ho na dodržanie daného sľubu.“ Pani Tatiana už nevie, ako ďalej. Pavol Bodor sa pred dvomi týždňami pre týždenník MY Smer Magazín vyjadril, že peniaze, ktoré od pani Tatiany zinkasoval za materiál na výstavbu kozubu, v plnej výške vráti. „Požiadal som o úver a už len čakám, kedy si ho budem môcť vyzdvihnúť v banke. Predpokladám, že budúci týždeň (do 27. januára) budem môcť peniaze vrátiť,“ boli jeho slová. Keď sme ho kontaktovali znova, v čase, kedy mal splniť ďalší zo svojich sľubov, reagoval takto: „Situáciu stále riešim, nedá sa to však všetko hneď.“ V takomto prípade už pani Tatiane nezostáva iné, len sa obrátiť na právnika.
Autor: stef