Tú od januára tohto roka zabezpečuje SAD Zvolen, ktorá len pred pár týždňami upravila cestovné na výšku, ktorá mala platiť od začiatku roka. Dovtedy sa cestovalo za „akciové“, teda nižšie ceny. Po ich úprave vypukol problém, a nielen v Harmanci, ale aj v iných obciach patriacich predtým do II. tarifného pásma. Harmančania, ktorí nasadnú na spoj č. 54, zaplatia za jednu jazdu na Hušták v B. Bystrici 18 korún, ale ak zahlásia vodičovi, že vystúpia o jednu zastávku skôr, teda na Striebornom námestí, platia iba 14 Sk. Teda o jednu zastávku skôr, ktorá je od tej na Huštáku vzdialená len necelé dva kilometre. V prípade, že pracujú, napríklad v časti Radvaň, musia prestúpiť na Huštáku, a keďže neplatia žiadne prestupové zľavy, znova platia za jazdu 14 korún. Pri ceste domov je to rovnaké, čo v praxi znamená, že Harmančanov vyjde denné cestovné cez 60 Sk. Ak sa takto prepravuje celá rodina, vrátane detí, dochádzajúcich do školy v B. Bystrici, priemerná rodina minie na dopravu takmer všetko, čo zarobí. V Harmanci totiž funguje základná škola iba pre 1. až 4. ročník, staršie deti musia chodiť do mesta. „Sľúbili zrušenie II. pásma a zlacnenie cestovných lístkov. Pre náš to však znamená cestu platenú od kilometrov, t. j. drahšie cestovné a zrušený prestup na iné spoje MHD. Cestovné sa neúmerne zvýšilo a predĺžil sa čas cestovania. Žiadame, aby sa kompetentní tým zaoberali,“ uvádza sa v petícii, ktorú iniciovali A. Rusnáková a M. Slivková. Doteraz ju podpísalo 160 ľudí a adresovali ju SAD Zvolen, primátorovi B. Bystrice J. Králikovi, šéfovi VÚC M. Murgašovi ako aj starostke a poslancom zastupiteľstva. Keď dopravu zabezpečovala banskobystrická SAD, platilo II. pásmo a všetci cestovali za 18 Sk. Platili aj prestupové zľavy.
Podľa vedúceho odboru dopravných informácií SAD Zvolen M. Modranského, problém vyrieši nový cestovný poriadok, platný od júla tohto roka. Ako tvrdí, nikde na Slovensku neexistuje prestupová zľava medzi prímestskou a mestskou dopravou. Akonáhle sa zabezpečuje doprava z obce do obce, ide už o prímestskú dopravu, ktorá sa riadi podľa svojho cenníka. Cestovné, na ktorom sa dohodli s mestom, platí iba na jeho území, vrátane prestupových zliav. Cestovné v prímestskej doprave sa odvíja od kilometrickej vzdialenosti. To je aj prípad dvoch zastávok - Strieborné námestie spadá ešte do limitu 14 Sk, čo je len totožné s rovnakou výškou cestovného v meste. M. Modranský dodal, že poriadok zosúladili so zákonom o cestnej doprave, a tým muselo dôjsť k zrušeniu II. pásma.