Vyplýva to z výsledkov Monitoru 9, ktorý za jednotlivé samosprávne kraje zverejnilo ministerstvo školstva. Celoslovenský test vedomostí žiakov 9. ročníkov základných škôl Monitor 9 z matematiky a materinského jazyka podstúpilo vo februári tohto roku takmer 64 tisíc žiakov. Najlepšie výsledky v matematike dosiahli žiaci zo škôl v Prešovskom kraji - priemerná úspešnosť za celý kraj je 62,8 percenta. V slovenskom jazyku a literatúre excelovali žiaci v Trenčianskom kraji, ktorý dosiahol v priemere 81,2-percentnú úspešnosť. Rozdiely vo výsledkoch Monitoru 9 medzi jednotlivými krajmi však nepresahujú viac ako štyri percentá. Celoslovenský priemer úspešnosti v teste z matematiky je 61,4 percenta a v slovenčine 81,2 percenta. Najnižšiu úspešnosť v oboch predmetoch dosiahol Banskobystrický kraj - v matematike 59,2 percenta a v slovenčine 80,2 percenta. Testy absolvovalo aj 2290 hendikepovaných žiakov s rôznym stupňom postihnutia, okrem mentálneho. Rovnaké zadania ako deti bez postihnutia malo 1833 žiakov s ľahším postihom, mali však o polovicu dlhší čas na napísanie testu. S dvojnásobným časom na vypracovanie a graficky špeciálne upravenými testami, prípadne s pomocou asistenta, pracovalo 467 žiakov s ťažším hendikepom. Priemerná úspešnosť postihnutých žiakov nepresiahla v matematike 50 percent. Viac sa im darilo v slovenskom jazyku a literatúre, kde priemer dosiahol takmer 70 percent. Písomné testy s jednotným zadaním pre celé Slovensko riešili deviataci 7. februára. Monitor 9 zaviedol exminister školstva Martin Fronc v roku 2003 a časom by mal nahradiť prijímacie skúšky na stredné školy.