V konkurencii deviatich jazdcov mal súčet časov z meraného tréningu a jazdy zručnosti najlepší a mohol tak oslavovať. Druhé miesto obsadil Jaroslav Strigač z Hriňovej, tretí skončil Ján Slovák z Detvianskej Huty. ,,Bola trošku malá účasť, ale jazdilo sa mi dobre. Pred pretekmi som mal len jeden cieľ - dojazdiť,“ povedal nám J. Muránsky. Jeho mašina má rovnaký pôvod, aké mala väčšina súťažných strojov v Lome nad Rimavicou. Je to vlastnoručná, garážová výroba. Na preteky sa s traktorom pripravuje tak, ako jeho súperi, teda priamo v teréne pri práci.
Víťaz pretekov v najvyššie položenej obci na Slovensku (1015 metrov nad morom) v dvoch kategóriách ukázal, že svoj stroj ovláda naozaj majstrovsky. Pri slalome s vlečkou náročné pasáže v zákrutách zvládal iba s jednou rukou na volante - s ľavou. ,,Ááále, no tak voľačo už mám predsa najazdené, nejaký ten kilometrík...,“ mávol ledabolo J. Muránsky.
Víťaz z Kokavy jazdil na stroji poháňanom benzínom, v kategórii dieselových traktorov si najlepšie počínal domáci Pavol Úradník z Lomu nad Rimavicou, ktorý štartoval so štartovným číslom 1. ,,Nie som úplne spokojný, lebo pri cúvaní som musel dvakrát preskakovať a to mi urobilo 10 sekúnd. Mohol som mať lepší čas,“ poznamenal J. Úradník, ktorý pracuje ako vodár. Pred súťažou mal menší technický problém, ale podarilo sa mu ho odstrániť.
Aj preňho je najlepším tréningom každodenná práca s traktorom. Na klasickom, veľkom by si P. Úradník netrúfol súťažiť. ,,Môj malý štvorročný traktor je stavaný priamo na mňa. So strojom sa treba zžiť, skrátka tvoriť jeden celok,“ naznačil možný recept na úspech P. Úradník.
Chlapi na svoje stroje nedajú ani dopustiť, poniektorí im dávajú aj mená. Anton Válovčan zo Sihly nazval svoju mašinu Chľapkáč. ,,Prečo? Lebo keď ho naštartujem, robí chľap, chľap,“ zasmial sa A. Valovčan, ktorý si podujatie v Lome veľmi pochvaľoval. ,,Páči sa mi, lebo je to jedno z popredných podujatí na vrchoch. Vždy príde veľa ľudí, je to dobré.“
Anton Válovčan svoje účinkovanie na pretekoch v Lome zhodnotil lišiacky: ,,Uvidíme, keď budeme na stupňoch víťazov,“ zasmial sa a hneď aj vysvetlil pointu. Medzi dieselovými strojmi súťažili totiž iba traja...
Preteky najlepšie odštartoval Miroslav Krahulec z Hriňovej. Meraný tréning vyhral, no jazda zručnosti nebola bezchybná. ,,. Slalom mi nevyšiel, skončil som druhý, alebo tretí. Zabávame sa však, je to v pohode,“ povedal M. Krahulec.
Riaditeľ pretekov Emil Štefančík poznamenal, že tohtoročná účasť pretekárov bola trošku slabšia, zato divácky záujem bol slušný. ,,Meraný tréning sa išiel na okruhu dlhom 1200 metrov. Potom nasledovala jazda zručnosti v areáli základnej školy, kde jazdci absolvovali dva okruhy. Pri cúvaní do pomyselnej garáže a pri obchádzaní prekážok v slalome nesmeli naraziť, inak mali trestné body. A samozrejme, museli dôjsť do cieľa,“ objasnil pravidlá E. Štefančík.
Trate a disciplíny v Lome nad Rimavicou majú skôr technický charakter a je dosť možné, že v budúcnosti pristúpia k zmene. Naznačil to aj E. Štefančík. ,,Možno by bol dobrý nejaký hlbší brod, prípadne svah, alebo daždivejšie počasie, aby to stroje mali ťažšie. Zatiaľ sme to vyriešili takto, ale v budúcnosti bude možno obtiažnosť pretekov vyššia.“