Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Banskobystrický samosprávny kraj sa na zimnú údržbu ciest pripravil

Zima už zaklopala na dvere.

Na aktuálny vývoj poveternostnej situácie reaguje generálne riaditeľstvo Banskobystrickej regionálnej správy ciest aktiváciou dispečersko-spravodajskej služby, ktorá bude okrem iného posielať správy o zjazdnosti komunikácií do jednotného informačného systému na území celej republiky.
Ako sme sa dozvedeli od hovorcu Banskobystrického samosprávneho kraja Martina Krupu, štandard zimnej údržby ciest II. a III. triedy na území Banskobystrického samosprávneho kraja (BBSK) v období 2006 – 2007 zostane na úrovni zimy 2005 – 2006, keď si náklady na údržbu vyžiadali sumu 208 mil. Sk. Kraj má v správe 2567 km ciest II. a III. triedy, ich údržbu zabezpečuje prostredníctvom svojej organizácie Banskobystrická regionálna správa ciest. Do pracovných okruhov správy je zaradených vyše 715 kilometrov ciest II. triedy a takmer 1740 kilometrov ciest III. triedy. Okrem ciest II. a III. triedy správa svojimi kapacitami na základe zmluvného vzťahu so Slovenskou správou ciest – Investičnou výstavbou a správou ciest Banská Bystrica robí aj údržbu na cestách I. triedy. Vzhľadom k čiastočne chýbajúcim údržbovým kapacitám bude približne 120 kilometrov ciest II. a III. triedy v okrese Zvolen dodávateľsky vykonávať Národná diaľničná spoločnosť.
Rozhodujúcimi materiálovými položkami pri výkone zimnej údržby sú pohonné hmoty a posypový materiál. Preto už ku koncu septembra naviezli na skládky 76-tisíc 500 ton inertného materiálu a 4 tisíc 237 ton chemického posypového materiálu. Pre plynulé zásobovanie pohonnými hmotami boli včas vykonané verejné súťaže a uzavreté zmluvy až do konca obdobia zimnej údržby ciest.
Podľa informácii M. Krupu regionálna správa ciest zaradila do pracovných okruhov podľa operačných plánov 134 sypačov, 17 nákladných vozidiel, 27 traktorov, 11 snehových fréz, 9 grédrov a 52 nakladačov. Okrem tejto mechanizácie je zmluvne zabezpečená ďalšia potrebná technika – najmä 21 nakladačov a 41 traktorov na údržbu ciest III. triedy.
Zastupiteľstvo BBSK uznesením č. 54/2006 zo dňa 19. apríla 2006 schválilo Koncepciu rozvoja cestného hospodárstva Banskobystrického samosprávneho kraja na roky 2006 – 2009, ako aj prijatie úveru vo výške 800 mil. Sk na rozvoj cestného hospodárstva s cieľom obnovy a modernizácie technickej základne správcov ciest v zriaďovateľskej pôsobnosti BBSK a realizácie opráv, rekonštrukcií a výstavby ciest II. a III. triedy. V súvislosti s týmto uznesením už v roku 2006 zosilnili vybrané úseky ciest II. a III. triedy v celkovej hodnote 110 mil. Sk, čo bude mať pozitívny vplyv na celkové náklady. Technika v hodnote 200 mil. Sk po dodaní zasiahne do výkonu údržby v kalendárnom roku 2007.
Banskobystrická regionálna správa ciest je samostatný právny subjekt s príspevkovou formou hospodárenia a plní funkciu správcu ciest II. a III. triedy so zodpovedajúcimi právami a povinnosťami podľa zákona o pozemných komunikáciách č. 135/1961 Zb. v znení neskorších predpisov. Za jednu z najdôležitejších možno považovať zodpovednosť za zabezpečenie zjazdnosti komunikácií v zimnom období. Odstraňovanie alebo zmierňovanie chýb v zjazdnosti v zimnom období sa zabezpečuje zimnou údržbou, ktorá sa organizuje na základe tzv. „operačných plánov“.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  4. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  5. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  6. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  7. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  8. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  9. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  10. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 29 913
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 27 268
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 168
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 331
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 623
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 186
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 467
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 458
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 276
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 895
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Banská Bystrica - aktuálne správy

Kraj ponúka online platformu, ktorá bežkárov zorientuje v trasách

Aj napriek protiepidemickým opatreniam je možné stráviť zimu v Banskobystrickom samosprávnom kraji (BBSK) aktívne a športovo.

Tak toto je lahôdka. Sneh, bežky a Chmarošský viadukt

Koronavírus: Odberné miesta v Banskej Bystrici

Na Slovensku prebieha celoplošné skríningové testovanie na koronavírus. Pozrite si zoznam odberných miest v Banskej Bystrici.

Ilustračná fotografia.
Milan Mazurek.
Osobné autá cez Donovaly prejdú, polícia však vyzýva k opatrnosti.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Polícia pátra po Ľubošovi Blahovi

Policajti hľadajú Ľuboša Blahu z Hornej Vsi.

Frajeri jazdili autom po zamrznutej priehrade, prelomil sa ľad

Ľad si zmýlili s cestou. Mementom pre všetkých by mali byť tragédie, ktoré sa na Oravskej priehrade stali, no zdá sa, že ľudia sú nepoučiteľní.

Odišiel prvý tréner majstra sveta, lúčil sa s ním aj hokejový reprezentant

Gustáv „Guňo“ Buček nás opustil 7. januára vo veku 77 rokov.

Už ste čítali?