Známu operetu Johanna Straussa naštudoval súbor tretí raz, pričom na tejto scéne mala už pred 13 rokmi veľký úspech. Jedna z najpopulárnejších Straussových operiet sa stala podľa dramaturgičky opery Alžbety Lukáčovej nielen kmeňovým dielom svetovej operetnej tvorby, ale občas sa objavovala a dodnes sa objavuje tiež na operných javiskách. Prvýkrát sa tak stalo zásluhou Gustáva Mahlera v roku 1894 v nemeckom Hamburgu a čoskoro nato aj vo viedenskej Dvornej opere. Netopierom dosiahol Strauss nielen prvé tvorivé výšiny, ale priblížil sa k vrcholu životnej dráhy. „Netopier bol produktom svojej doby, mal ľudí pobaviť, rozptýliť a odviesť od ekonomických problémov. A to sa jednej z najlepších operiet podarilo bravúrne. Hudba je napísaná tak, že speváci sa s partami musia skutočne popasovať. Ide totiž o pomerne ťažké spievanie - nie nadarmo sa v niektorých krajinách Netopier uvádza ako opera,“ povedala hosťujúca česká režisérka Jana Andělová - Pletichová z Opavy. Ide podľa nej o salónnu komédiu s prvkami frašky. Na doskách banskobystrickej opernej scény Netopiera hudobne naštudoval a diriguje Igor Bulla. V hlavných úlohách Rosalindy a Gabriela von Eisensteina sa predstavia Oľga Hromadová a hosťujúci Ján Babjak zo Slovenského národného divadla, ktorí si už zaspievali v Netopierovi. Spevákov do kostýmov obliekla Jana Hurtigová. O scénu sa postaral Ján Zavarský a o choreografiu hosťujúci Jiří Kyselák, ktorého si priviezla z Čiech režisérka. Straussov Netopier je šiestou tohtoročnou a celkovo 224. premiérou v ŠO.