Nová stanica sa totiž kolaudovať nebude. Príčinou je prístupový most, ktorý má vraj natoľko narušenú statiku, že by zvýšenú dopravnú záťaž neuniesol.
„V tomto štádiu nie sú zistené žiadne závady, ktoré by vylučovali spustenie autobusovej stanice do prevádzky. Všetko je hotové, vyznačené, žiadosť o vydanie kolaudačného rozhodnutia podaná, termín konania bude oznámený,“ povedala referentka oddelenia výstavby a životného prostredia MsU Brezno Bc. Mariana Šimková. Čo sa týka statiky mosta, pripomenula, že účastníkom stavebného konania bol aj majetkový správca komunikácie, Regionálna správa ciest (RSC) Banská Bystrica, ktorý voči stavbe ako takej nenamietal.
O stanovisko sme požiadali jej generálneho riaditeľa Ing. Ivana Očenáša. Ten síce havarijný stav mosta nepotvrdil, upresnil však, že podľa príslušných odborných meraní z roku 2004 a klasifikačného stupňa 6 je stavebný stav mosta veľmi zlý. Jediným riešením je zbúrať ho a postaviť na pôvodnom mieste nový. Predpokladané náklady sa pohybujú okolo čiastky 24 miliónov korún. Premávku v tom období zabezpečia po náhradnom premostení. „S prácami by sme chceli začať čo najskôr. Po technickej stránke máme prípravu zvládnutú, čakáme len na peniaze. Počítame z financiami z EÚ, resp. z rozpočtu BBSK.“ Dovtedy RSC B. Bystrica zaviazala mesto, aby zabezpečilo značenie, ktoré usmerní prejazd autobusov vždy len po jednej strane terajšieho mosta. Od stanice a naopak. „V žiadnom prípade však nie je dôvod na paniku ani na „zmrazenie“ kolaudácie,“ ubezpečil Ing. Očenáš.