Je to škola, ktorá sa už 38. školský rok špecializuje na rozšírené vyučovanie cudzích jazykov: anglického, nemeckého, francúzskeho a ruského. V školskom roku 2005/2006 a 2006/2007 sa spektrum rozšírilo aj o španielsky jazyk, ale zatiaľ len formou záujmového krúžku pre žiakov 2. stupňa.
Všetky triedy a ročníky navštevujú žiaci, ktorí majú o vyučovanie jazykov záujem a predpoklady. Výchovno-vzdelávacie výsledky sú na škole veľmi dobré, nielen v cudzích jazykoch, ale aj v prírodovedných, spoločenskovedných a estetických predmetoch. Umiestnenia v súťažiach, predmetových olympiádach sú v športovej terminológií na medailových miestach na úrovni okresu, kraja, SR, ale i zahraničia.
Snaha všetkých, žiakov, pedagogických i výchovných pracovníkov je byť stále lepší, tvorivejší a kvalitnejší vo všetkých oblastiach s cieľom napĺňať túžby, rozvíjať nadanie a talent, byť dobre pripravený na ďalšie štúdium a vzdelávanie, prežívať plnohodnotný život v treťom tisícročí.
Lektorka Saila
oživila vyučovanie
V tomto školskom roku pracovala v našej škole lektorka Saila Ojala z fínskeho mesta Vammale, ktorá je absolventkou 5-ročného vysokoškolského štúdia nemeckého jazyka a kultúry a anglickej filológie. Trojmesačný pobyt v našej škole bol jej prvou učiteľskou praxou. Týždenne vyučovala osem hodín nemeckého a jedenásť hodín anglického jazyka. Zameriavala sa predovšetkým na rozvoj komunikačných schopností našich žiakov, kládla dôraz na používanie cudzieho jazyka v praktických situáciách (správne sa vyjadrovať ústnou i písomnou formou, porozumieť a primerane reagovať v priamej komunikácii).
Jej pobyt v našej škole bol prínosom nielen pre žiakov, ale aj pre učiteľov cudzích jazykov. Svedčí o tom anketa, ktorú sme urobili v 9. B triede. Z jej obsahu vyberáme niekoľko odpovedí:
Andrea, Tomáš a Miro: „Pomohla nám pri vyučovaní cudzích jazykov, veľmi sme si ju obľúbili. Nevieme sa dočkať, kedy k nám zase zavíta.“
Bohuš a Kamil: „Mala zmysel pre humor, vedeli sme sa s ňou rozprávať. Bola jedna z nás. Získali sme nové vedomosti.“
Andrea: „Niekedy sme pri je otázkach mlčali, ale ju to vôbec nevyviedlo z miery.“
Alexandra: „Páčilo sa mi, že sa zaujímala aj o nás. Každú hodinu sa pýtala, ako sa máme. Bude nám chýbať!“
Adrián: „Stále nám niečím oživila vyučovanie. Bola milá, priateľská a vždy sa usmievala.“
Katarína, Dominika, Lesia a Jana: „Často nám rozprávala o zvykoch, hudbe a rôznych mestách nielen vo Fínsku, ale aj v krajinách, ktoré navštívila. Učila zábavnou formou.“
Zuzana: „Jej príchod do našej školy nás potešil, no zároveň som cítila zodpovednosť zanechať dobrý dojem. Veď ide aj o našu povesť.“
Žiaci prichádzajú
s originálnymi nápadmi
V našej škole má dlhoročnú tradíciu školský parlament. Tvoria ho zástupcovia jednotlivých tried, ktoré aktívne pracujú pod dohľadom pani učiteľky Borguľovej. Je chvályhodné, že žiaci prichádzajú s mnohými originálnymi nápadmi, ktoré sa potom realizujú v jednotlivých triedach. Minulý školský rok sa s veľkým záujmom stretla súťaž v anglickom jazyku, v ktorej žiaci nižších ročníkov mali za úlohu vymyslieť ľubovoľnú báseň, a starší preložiť neznámy text z vybranej beletrie. Zaujímavé však boli aj iné súťaže – o najkrajšieho šarkana, najoriginálnejšieho Mikuláša alebo o najbláznivejší účes. Naši žiaci oceňujú aj to, keď sa do týchto súťaží zapoja aj panie učiteľky. Veď vidieť svoju triednu s netradičným účesom alebo v ľudovom kroji je iste nezabudnuteľný zážitok. Nedávno školský parlament vyhlásil súťaž v separovanom zbere plastov.
Školský klub detí
V rámci svojej činnosti deti zo školského klubu navštevujú rôzne inštitúcie, kde si rozvíjajú svoje zručnosti, získavajú mnohé vedomosti a súčasne spoznávajú niečo nové. Sú častými návštevníkmi Thurzovho domu, Štátnej galérie, Pamätníka SNP, Bábkového divadla na Rázcestí či Kina Urpín. Aj takýmto spôsobom sa snažíme formovať estetické cítenie našich žiakov.
Školský klub detí pozostáva zo siedmich oddelení, pričom každé má svoje špecifické zameranie: športové, relaxačné, turistické, ekologické, iné sa venuje ochrane svojho zdravia, rozvoju čitateľských a komunikačných schopností. Každé oddelenie úzko spolupracuje s triednymi učiteľkami jednotlivých tried. Spolu pripravujú kultúrne programy pre rodičov pri príležitosti Vianoc, ale aj ku Dňu matiek. Prínosom sú aj tzv. „krúžkové piatky“, keď majú deti možnosť zapojiť sa do činnosti krúžku šikovných rúk, športového zápolenia, zdravovedy, zábavných hier a úloh.
Najvýznamnejšou udalosťou jesenného obdobia v živote školského klubu bolo pasovanie prvákov do školského cechu. Pre deti sa pripravili zaujímavé úlohy, po ich splnení ich pani riaditeľka Sedláčeková pasovala za skutočných prvákov.
Školské projekty
• eTWINNING – aktivita v rámci programu eLEAR-ning, ktorá podporuje spoluprácu medzi európskymi školami prostredníctvom využívania informačných komunikačných technológií. Naša škola je zapojená do spoločného projektu „AN ART PROJECT ABOUT THE ENVIROMENT“, v ktorom žiaci prezentujú mnohé zo svojich aktivít.
• 1. internetová vedomostná olympiáda – žiaci riešia raz mesačne on-line testy z jednotlivých vyučovacích predmetov a takýmto spôsobom si overujú úroveň získaných vedomostí
• týždeň globálneho vzdelávania – naša škola sa zaregistrovala do projektu „GLOBAL EDUCATION WEEK“, v ktorom žiaci prostredníctvom besied, exkurzií, rôznych prezentácií, bulletinov a zaujímavých slohových prác predstavujú svoju činnosť na tému „Spoločne za spravodlivý svet“
• „Ĺ IMAGE DE Ĺ AUTRE“ je európsky školský projekt vo francúzskom jazyku, v ktorom žiaci elektronickou poštou komunikujú s inými žiakmi, ktorí sa tento jazyk učia
• VIRGAL – virtuálna galéria, kde žiaci vystavujú výtvarné práce v elektronickej podobe
• Geosúťaž – poznávanie rôznych miest sveta
• Zabavme sa spolu prostredníctvom nemeckého jazyka – žiaci tvoria príbehy v tomto jazyku, pri ich tvorbe sa inšpirujú rôznymi komickými fotografiami
Spracoval kolektív učiteliek ZŠ SSV