Ako uviedol podpredseda predstavenstva SAD Zvolen Adrián Polóny, podľa platnej zmluvy s mestom musia urobiť ročne 3,8 milióna kilometrov, trolejbusy v minulosti najazdili ročne 1,1 milióna kilometrov. „Ak by naše výkony v prospech trolejbusov klesli zhruba o tretinu, o tretinu by sa znížila aj 31-miliónová dotácia za výkony. K nej by sme však žiadali pripočítať 30 až 40 miliónov za pokles tržieb, čiže spolu by to bolo 50 až 60 miliónov,“ povedal Polóny s tým, že presná suma by závisela od presného počtu kilometrov a aj termínu spustenia trolejbusovej dopravy.
Mesto má záujem obnoviť trolejbusovú dopravu, trolejbusy aj trolejové vedenia si už mestská spoločnosť MHD BB od ich vlastníka SAD Banskobystrickej dopravnej spoločnosti prenajala. V súčasnosti zástupcovia mesta rokujú so SAD Zvolen, ktorá svojimi autobusmi zabezpečuje od začiatku minulého roka hromadnú dopravu osôb v Banskej Bystrici aj na bývalých trolejbusových linkách.
Zmluvu o výkonoch vo verejnom záujme medzi SAD Zvolen a mestom Banská Bystrica podpisovali s platnosťou na šesť rokov koncom roka 2005. Dopravca na jej základe investoval do nákupu nových autobusov, ktoré by však v prípade obnovy trolejbusovej dopravy boli v banskobystrickej HDO prebytočné. „V zmluve máme podmienku zabezpečiť 3,8 milióna kilometrov autobusmi a nákup novej techniky, čo sme už urobili. Teraz nám chcú ubrať z počtu kilometrov, ale investícia nám zostala. Ak by napríklad milión kilometrov zabezpečovali trolejbusy, nevyužitá investícia do autobusov by bola 105 miliónov korún,“ pripomenul Polóny.