Aj Krajský súd v Banskej Bystrici sa bude zaoberať prípadom, pri ktorom neďaleko Hrušova prišiel o život vodič Fiatu 125 P Július P. Táto kauza zároveň dosvedčuje starú pravdu – šofér je vždy jednou nohou za mrežami.
Dopravná nehoda sa odohrala ešte 12. júla 2005 krátko po desiatej dopoludnia. Na ceste od Hrušova riadil nákladné auto LIAZ 40-ročný Jozef F. Pri prechádzaní tiahlou pravotočivou zákrutou uvidel stáť pri krajnici na odstavnej ploche kombajn s prepravným vozíkom, na ktorom bol žací val. Vozík zasahoval asi na 65 centimetrov do vozovky. Keďže tam bola plná čiara, začal vodič liazky brzdiť. Na mokrej vozovke dostal šmyk, zadnou časťou narazil do vozíka so žacím valom a odhodilo ho do protismeru. Ale práve vtedy tadiaľ prechádzalo osobné auto Fiat 125 P, za volantom ktorého sedel mladý vodič Július L. Zrazili sa čelne. Bola to skutočne škaredá havária. Fiat odhodilo do priekopy a nákladné auto zostalo stáť rovno na ňom... Vodič osobného auta to nemohol prežiť...
Vodič nákladiaka tvrdil, že išiel rýchlosťou asi 70 kilometrov za hodinu. V zákrute odrazu uvidel kombajn bez výstražného označenia, ktorý zasahoval do vozovky. Nechcel ho kvôli plnej čiare predbiehať, preto začal brzdiť. Po šmyku už nijako nemohol zrážke zabrániť.
Skutočne sa ukázalo, že za odstaveným kombajnom nebol výstražný trojuholník. Pred ním stálo sprievodné vozidlo s majákom. Jeho vodič vypovedal, že si potreboval odskočiť na WC, preto na príhodnom mieste zastal.
Okresný súd uznal vodiča kamiónu vinným z ublíženia na zdraví z nedbanlivosti na zdraví s následkom smrti, pretože neprispôsobil rýchlosť jazdy (v čase zrážky s kombajnom sa nákladné auto pohybovalo rýchlosťou asi 69 kilometrov za hodinu) svojmu rozhľadu. Odsúdil ho na 16 mesiacov straty slobody s podmienečným odkladom na tri roky a na tri a pol roka mu zakázal riadiť všetky motorové vozidlá. Rozsudok zatiaľ nie je právoplatný. Odvolal sa prokurátor, ktorý pre šoféra nákladiaka žiada prísnejší trest – za mrežami.