Hoci sa tak malo stať už od začiatku marca, kvôli sťaženej situácii v oblasti majetkovoprávnej, technickej i bezpečnostnej sa termín posunul o mesiac. Primátor však tvrdí, že znovuzavedenie trolejbusov do mestskej dopravy je stále prioritou mesta.
„Vyčlenili sme časť dotácií na služby vo verejnom záujme v prospech trolejbusov. V prospech našej dcérskej dopravnej spoločnosti pôjde z pokladnice Mesta Banská Bystrica16 miliónov korún,“ uviedol Saktor. Táto suma, ktorou mesto prispieva na prevádzku trolejbusovej dopravy, zahŕňa náklady na spustenie i bežnú prevádzku trolejbusov, pričom sa predpokladá zníženie tejto sumy v ročnom mestskom rozpočte.
Mestská prepravná spoločnosť Banská Bystrica, a. s., si koncom minulého roka prenajala od SAD Banskobystrickej dopravnej spoločnosti 25 trolejbusov, väčšinovú časť trolejového vedenia a depo. Minulý týždeň požiadala Banskobystrický samosprávny kraj o vydanie licencie na ich prevádzku. „V prípade nedodržania termínu pristúpi mesto k prísnym sankciám,“ povedal tlačový tajomník primátora Fedor Mikovič.