Pondelok, 8. august, 2022 | Meniny má Oskar

Stanica je rozostavaná 24 rokov

Vstupnou bránou do miest sú zvyčajne stanice. Ak by si však zahraniční návštevníci mali utvoriť o Banskej Bystrici obraz len z pohľadu na autobusovú stanicu, nebolo by to nič lichotivé.


Ešte šťastie, že historické centrum, ktoré má priam devízovú hodnotu, si kompetentní nenechali padnúť na hlavu. Alebo inak. Šťastie, že Bystrici patrí prívlastok povstalecká - peniaze na opravu centra sa preto v štátnej pokladnici jednoducho museli nájsť!
Ibaže doba sa zmenila a oslavy už tiež nie sú to, čo bývali. Horšie to bolo s budovami mimo centra pozornosti. Hmatateľný príklad – rozostavaný objekt autobusovej stanice. Ak opomenieme rozpadávajúce sa múry či burinu, ktorá by sa pomaly dala kosiť mačetou, od revolúcie sa na mieste nič podstatné nedeje. V minulosti odzneli optimistické sľuby, počuť sa nechali komunálni aj „veľkí“ politici. Cestujúca verejnosť sa tešila, že už-už bude na spoje čakať v dôstojných priestoroch.
Omyl! Objekt medzičasom zmenil majiteľa, na prvé kreslo v meste zasadol nový primátor. Začne sa v tejto časti Bystrice konečne blýskať na lepšie časy?, pýtajú sa cestujúci. My sme sa na tento problém opýtali tiež. Mesto vraj totiž rokuje s majiteľom objektu banskobystrickou SAD, ako ho využiť, resp. dokončiť. S otázkou, kedy sa teda spomínaný viditeľný rest podarí dotiahnuť do úspešného konca a v akom štádiu sú rozhovory so zástupcami SAD, sme oslovili Ivana Saktora, primátora B.Bystrice.
Informácie sme získali od jeho tlačového tajomníka Fedora Mikoviča. Mesto Banská Bystrica nie je majiteľom rozostavanej autobusovej stanice, preto nemôže vstupovať do priamych rokovaní s vlastníkom objektu, ktorým je SAD Banskobystrická dopravná spoločnosť, a. s. V nej Mesto Banská Bystrica nemá nijaké akcie, teda ani žiadny priamy vplyv na riadenie firmy, využívanie jej ekonomického potenciálu či tvorbu investičných zámerov. Spolumajiteľom tejto „večnej stavby“ je vedno so SAD BBDS, a. s., istá ostravská dopravná spoločnosť, ktorá od SAD BBDS odkúpila časť akcií.
Ivan Saktor hneď po svojom nástupe na primátorský post začal s vlastníkmi rozostavaného objektu rokovania, na základe ktorých by Mesto Banská Bystrica malo v blízkom čase dostať „na stôl“ štúdiu o polyfunkčnom využití budúcej „novej“ autobusovej stanice a celého predstaničného priestoru Hlavnej železničnej stanice Banská Bystrica, ktorý je v súčasnosti v dezolátnom stave.
Primátor Ivan Saktor v rokovaniach s majiteľmi objektu jasne definoval požiadavku, aby interiér autobusovej stanice slúžil nielen ako priestor na vybavovanie a obsluhu cestujúcich či personálu autobusov, ale mali by v ňom nájsť priestorové príležitosti aj majitelia malých obchodíkov a dodávatelia najrôznejších služieb banskobystrickým občanom i cestujúcej verejnosti.
Dokončenie tejto nekonečne sa vlečúcej stavby leží na srdci nielen primátorovi Ivanovi Saktorovi, ale celému novému vedeniu Mesta Banská Bystrica. Treba pripomenúť, že komplexné dotvorenie priestoru železničnej a autobusovej stanice si bude vyžadovať aj legislatívne kroky. Mesto Banská Bystrica bude koordinátorom jednotlivých investorov, aby táto časť Banskej Bystrice bola plne funkčným a urbanisticky dôstojným dopravným vstupom do mesta.

Najčítanejšie na My Bystrica

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  2. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  3. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  4. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  5. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha
  8. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina
  1. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  2. Goralské folklórne slávnosti po prvýkrát priamo v horách
  3. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  4. Ktoré regionálne projekty podporí Nadácia COOP Jednota?
  5. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  6. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  7. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  8. Tetovanie a piercing - aké zdravotné riziká môžu spôsobiť?
  1. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 9 468
  2. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 6 904
  3. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina 6 268
  4. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 5 355
  5. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 5 303
  6. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články 3 917
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 490
  8. Dobrá správa pre pacientov s cukrovkou 2 488

Blogy SME

  1. Jaroslav Polaček: Cesty a chodníky rekonštruujeme s jasným cieľom – máme plán pre budúcnosť dopravy v Košiciach
  2. Ľubomír Maretta: Riadenie
  3. Věra Tepličková: Chcete osviežiť váš imunitný systém? Prihláste sa na 4. dávku
  4. Viera Spišáková: Trapas technický
  5. Ľudmila Rábelyová : Prečo tá nenávisť?
  6. Otilia Horrocks: Voliči si zaslúžia viac...
  7. Dominika Kislíková: Gazdoráň - nová turistická trasa v NP Poloniny
  8. Ján Škerko: Kolibríky a ruskí orkovia
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 66 318
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 25 462
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 10 029
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 6 423
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 6 133
  6. Jana Žilková: Výchova detí v Mongolsku 4 499
  7. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 4 217
  8. Vladimir Skala: Padá bankový sektor v Číne? 3 984
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  2. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  3. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Banská Bystrica - aktuálne správy

V priebehu niekoľkých minút na miesto prišla aj posádka rýchlej zdravotníckej pomoci z Banskej Bystrice. Žiaľ, napriek veľkej snahe všetkých zúčastnených sa pacienta nepodarilo zachrániť.

Donovalský drapák poznačila mimoriadne smutná udalosť.


TASR 4 h
Nová cyklotrasa je ďalším lákadlom Horehronia.

Takmer 90 kilometrov dlhá cyklotrasa vedie horským prostredím s výhľadmi na Kráľovu hoľu.


5 h

Brány festivalu sa pre prvých návštevníkov festivalu otvoria už o desiatej ráno. Hlavný program tvoria viaceré bloky, v ktorých si nájde to ,,svoje“ každý milovník tanca.


5. aug
Ilustračná fotografia.

Susedské spory môžu narobiť mnoho nepríjemností, veľa ľudí zažíva so susedmi doslova peklo. V poradni MY novín prezradíme, ako ich riešiť


4. aug

Blogy SME

  1. Jaroslav Polaček: Cesty a chodníky rekonštruujeme s jasným cieľom – máme plán pre budúcnosť dopravy v Košiciach
  2. Ľubomír Maretta: Riadenie
  3. Věra Tepličková: Chcete osviežiť váš imunitný systém? Prihláste sa na 4. dávku
  4. Viera Spišáková: Trapas technický
  5. Ľudmila Rábelyová : Prečo tá nenávisť?
  6. Otilia Horrocks: Voliči si zaslúžia viac...
  7. Dominika Kislíková: Gazdoráň - nová turistická trasa v NP Poloniny
  8. Ján Škerko: Kolibríky a ruskí orkovia
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 66 318
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 25 462
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 10 029
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 6 423
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 6 133
  6. Jana Žilková: Výchova detí v Mongolsku 4 499
  7. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 4 217
  8. Vladimir Skala: Padá bankový sektor v Číne? 3 984
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  2. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  3. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu