Štvrtok, 24. jún, 2021 | Meniny má JánKrížovkyKrížovky

Stanica je rozostavaná 24 rokov

Vstupnou bránou do miest sú zvyčajne stanice. Ak by si však zahraniční návštevníci mali utvoriť o Banskej Bystrici obraz len z pohľadu na autobusovú stanicu, nebolo by to nič lichotivé.


Ešte šťastie, že historické centrum, ktoré má priam devízovú hodnotu, si kompetentní nenechali padnúť na hlavu. Alebo inak. Šťastie, že Bystrici patrí prívlastok povstalecká - peniaze na opravu centra sa preto v štátnej pokladnici jednoducho museli nájsť!
Ibaže doba sa zmenila a oslavy už tiež nie sú to, čo bývali. Horšie to bolo s budovami mimo centra pozornosti. Hmatateľný príklad – rozostavaný objekt autobusovej stanice. Ak opomenieme rozpadávajúce sa múry či burinu, ktorá by sa pomaly dala kosiť mačetou, od revolúcie sa na mieste nič podstatné nedeje. V minulosti odzneli optimistické sľuby, počuť sa nechali komunálni aj „veľkí“ politici. Cestujúca verejnosť sa tešila, že už-už bude na spoje čakať v dôstojných priestoroch.
Omyl! Objekt medzičasom zmenil majiteľa, na prvé kreslo v meste zasadol nový primátor. Začne sa v tejto časti Bystrice konečne blýskať na lepšie časy?, pýtajú sa cestujúci. My sme sa na tento problém opýtali tiež. Mesto vraj totiž rokuje s majiteľom objektu banskobystrickou SAD, ako ho využiť, resp. dokončiť. S otázkou, kedy sa teda spomínaný viditeľný rest podarí dotiahnuť do úspešného konca a v akom štádiu sú rozhovory so zástupcami SAD, sme oslovili Ivana Saktora, primátora B.Bystrice.
Informácie sme získali od jeho tlačového tajomníka Fedora Mikoviča. Mesto Banská Bystrica nie je majiteľom rozostavanej autobusovej stanice, preto nemôže vstupovať do priamych rokovaní s vlastníkom objektu, ktorým je SAD Banskobystrická dopravná spoločnosť, a. s. V nej Mesto Banská Bystrica nemá nijaké akcie, teda ani žiadny priamy vplyv na riadenie firmy, využívanie jej ekonomického potenciálu či tvorbu investičných zámerov. Spolumajiteľom tejto „večnej stavby“ je vedno so SAD BBDS, a. s., istá ostravská dopravná spoločnosť, ktorá od SAD BBDS odkúpila časť akcií.
Ivan Saktor hneď po svojom nástupe na primátorský post začal s vlastníkmi rozostavaného objektu rokovania, na základe ktorých by Mesto Banská Bystrica malo v blízkom čase dostať „na stôl“ štúdiu o polyfunkčnom využití budúcej „novej“ autobusovej stanice a celého predstaničného priestoru Hlavnej železničnej stanice Banská Bystrica, ktorý je v súčasnosti v dezolátnom stave.
Primátor Ivan Saktor v rokovaniach s majiteľmi objektu jasne definoval požiadavku, aby interiér autobusovej stanice slúžil nielen ako priestor na vybavovanie a obsluhu cestujúcich či personálu autobusov, ale mali by v ňom nájsť priestorové príležitosti aj majitelia malých obchodíkov a dodávatelia najrôznejších služieb banskobystrickým občanom i cestujúcej verejnosti.
Dokončenie tejto nekonečne sa vlečúcej stavby leží na srdci nielen primátorovi Ivanovi Saktorovi, ale celému novému vedeniu Mesta Banská Bystrica. Treba pripomenúť, že komplexné dotvorenie priestoru železničnej a autobusovej stanice si bude vyžadovať aj legislatívne kroky. Mesto Banská Bystrica bude koordinátorom jednotlivých investorov, aby táto časť Banskej Bystrice bola plne funkčným a urbanisticky dôstojným dopravným vstupom do mesta.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  2. Pôžička s výraznou zľavou z úroku? Vieme, kde ju nájdete
  3. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  4. Čo by som urobil inak, keby som znovu staval dom?
  5. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  6. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  7. Holenie je umenie. A vy môžete byť jeho majstrom
  8. Vážení poslanci, to naozaj?
  9. Česi vynašli revolučné tričká, na ktorých nie je vidieť pot
  10. Viete, prečo by nás mala zaujímať ochrana biodiverzity?
  1. Pôžička s výraznou zľavou z úroku? Vieme, kde ju nájdete
  2. Vážení poslanci, to naozaj?
  3. Koniec čakania na kuriéra
  4. Čo by som urobil inak, keby som znovu staval dom?
  5. Prvé mesiace 2021 vzrástol počet susedských sporov
  6. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  7. Václav Vydra: Ako nedostať pokutu v úseku kde je meraná rýchlosť
  8. Česi vynašli revolučné tričká, na ktorých nie je vidieť pot
  9. Holenie je umenie. A vy môžete byť jeho majstrom
  10. Od 1. septembra je predprimárne vzdelávanie povinné
  1. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 11 601
  2. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 8 640
  3. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 6 947
  4. Stiahnite si stovky e-kníh 5 854
  5. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 5 269
  6. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 3 703
  7. Crème de la crème po slovensky 3 253
  8. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto 2 964
  9. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania 2 836
  10. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou 2 606
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Banská Bystrica - aktuálne správy

Otvorenie motýlieho domu.

Zaujímavosťou sú aj nočné pozorovania. Ľudia neraz žasnú nad veľkosťou nočných motýľov.


2 h
Ilustračné foto.

Raritný exponát je už v Digitalizačnom centre Múzea SNP a čaká na rekonštrukciu.


TASR 9 h
Ilustračné foto.

Na území Slovenskej republiky 13. júna skončilo sčítanie obyvateľov. Svoju povinnosť si v Brezne splnilo 92,21 percent občanov.


MONIKA DOLŇANOVÁ 10 h
Ilustračné foto.

Frekventovaná vozovka na severnej časti námestia v Brezne si vyžiadala komplexnú obnovu lôžka a cesty.


SITA 12 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Tragická dopravná nehoda uzatvorila rýchlostnú cestu. Policajti pripomínajú, čo robiť, ak vás na diaľnici sklame auto.


a 1 ďalší 22. jún

Američania skupujú drevo v celej Európe, výsledkom je cena, ktorá likviduje slovenský drevospracujúci priemysel.


21. jún

Situácia v obci je napätá. Vzťahy sa vyhrotili, niektorí ľudia sa búria.


7 h

Zástupcovia ministerstva aj poľovníkov tvrdia, že pomôcť môže radikálne zníženie stavov diviačej zveri.


5 h

Už ste čítali?