Banskobystrický Mestský úrad bude mať novú organizačnú štruktúru. „Ide o štruktúru klientsky orientovaného úradu. Chceme prácu magistrátu zefektívniť,“ povedal primátor Ivan Saktor. „Bol tu systém štyroch oddelení a šiestich odborov. Oddelili sme odbor školstva od sociálnych vecí, pretože si myslíme, že oba odbory sú veľmi dôležité pre mesto. Taktiež sme na vyšší stupeň postavili životné prostredie, kde ho dávame do systému prípravy stavieb a ich realizácie. Trošku chceme zreorganizovať systém právnej pomoci súčasným oddeleniam a odborom, to znamená, že bude zabezpečovaný právny servis pre odbory a nebude priamo v odboroch,“ objasnil plánované zmeny prvý muž mesta.
Podľa novej štruktúry sa bude magistrát členiť na osem hlavných organizačných zložiek: odbor vnútorných vecí, odbor ekonomiky a majetku, odbor komunálnych vecí, odbor rozvoja a výstavby, odbor školstva, kultúry a športu, odbor starostlivosti o obyvateľa, kanceláriu primátora a kanceláriu prednostu úradu. Tie sa s výnimkou posledných dvoch budú ďalej členiť na referáty. Zatiaľ ide o prvý krok. Mesto sa bude ešte v priebehu toho roka na základe výsledkov externého personálneho auditu uchádzať o certifikát kvality. Primátor zdôraznil, že zatiaľ ide o preorientovanie úradu, nechcel ešte hovoriť o prepúšťaní zamestnancov.
„V priebehu budúceho roka by sme chceli mať úrad nastavený tak, ako si ho predstavujeme,“ uviedol Saktor a dodal, že ide o dosť nákladnú záležitosť, takže rátajú s peniazmi zo štrukturálnych fondov EÚ.