Mohli ste ich vidieť minulú stredu, keď prebiehali testovacie jazdy v rámci siete a skúšky trakčného zariadenia na dráhe. Cestujúcich však ešte neviezli.
Dopravný podnik mesta Banská Bystrica (DPMBB) totiž stále nedostal licenciu na prevádzkovanie dopravy na dráhe, o ktorú požiadal v ten istý deň ako o povolenie na prevádzku dráhy, teda 21. februára.
Na otázku, kedy trolejbusy konečne povezú aj cestujúcich, primátor Ivan Saktor odpovedal: „Akonáhle dostaneme licenciu od Banskobystrického samosprávneho kraja a hneď potom, ako dokončíme kruhový objazd pod Krajským úradom, optimistický odhad je 1. august.“
Súčasné vedenie mesta sa podľa primátora bude usilovať o dobudovanie trolejovej siete aj na najväčšie banskobystrické sídlisko Sásová, na čo by chcelo využiť zdroje z európskych fondov. „Našou ambíciou je vzhľadom na projekt tretieho metropolitného centra aj prepojenie trolejbusovou dopravou Banskej Bystrice s letiskom aj Kúpeľmi Sliač,“ dodal Saktor.
So spustením trolejbusovej dopravy DPMBB pripravil zavedenie časových cestovných lístkov. „Najpredávanejší mesačný bude stáť 490 Sk a platiť bude neobmedzene na ktorejkoľvek linke DPMBB. Denný lístok vyjde na 50, týždenný na 200 a štvrťročný na 1 400 Sk. Využívať ich budú môcť aj príbuzní držiteľov časeniek,“ zdôraznil Juraj Jendrišák, hovorca DPMBB a dodal, že jednorazový cestovný lístok bude rovnako ako v autobusoch MHD prevádzkovaných zvolenskou SAD za 14 Sk a z čipovej karty za 13 Sk. „Máme pripravený vo všetkých vozidlách rovnaký systém tarifného vybavenia pre cestujúcich, ako má zvolenská SAD. Ak bude ochotná dohodnúť sa, cestujúci budú môcť využívať aj jej čipové karty.“ Primátor načrtol, že s SAD Zvolen budú rokovať aj o spoločnom časovom lístku. „Je úplne samozrejmé, napríklad v Londýne, kde je päť dopravných spoločností, že platí jeden doklad a jednotlivé spoločnosti si clearingovým centrom rozpočítavajú náklady. Našou ambíciou je, aby aj tu platil jeden doklad v rámci celého mesta. Konečný efekt by mal byť spokojnosť všetkých cestujúcich.“
DPMBB by na základe zmluvy s mestom mal najazdiť 1,1 milióna kilometrov ročne, pričom na tento výkon dostane 16 miliónov korún. Ak sa mesto nedohodne na znížení výkonov so súčasným prevádzkovateľom MHD SAD Zvolen, na obnovených trolejbusových linkách budú zrejme jazdiť aj autobusy.