Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Komu prospeje zavedenie trolejbusov v B. Bystrici?

Po viac ako 17 mesiacoch sa v uliciach Banskej Bystrice opäť objavili trolejbusy.

Skúšobná prevádzka začala na prevádzkyschopnom úseku dráhy od vozovne v Kremničke cez Poľnú ulicu, Internátnu až po Rooseveltovu nemocnicu. Do dnešného dňa však nikto z kompetentných pracovníkov Mestského úradu nedal odpoveď na základnú otázku. Koľko bude prevádzka trolejbusov v meste stáť v porovnaní so súčasným systémom MHD v Banskej Bystrici. Po odmietnutí sprístupnenia informácie o cene minibusov, ktoré nakúpil Dopravný podnik mesta Banská Bystrica sa tak znovu objavujú otázniky nad hospodárnym vynakladaním financií z rozpočtu mesta Banská Bystrica. Naviac nie je jasné, ako sa usporiadajú vzťahy s dopravcom SAD Zvolen, a. s., ktorý prevzal prevádzkovanie MHD v Banskej Bystrici 1. januára 2006 a zaviedol do prevádzky nové autobusy s motorom EURO 3 za viac ako 230 mil. korún. Súčasný dopravca dokázal znížiť náklady na zabezpečenie MHD v Banskej Bystrici z pôvodných 207 mil. Sk na 158 mil. Sk, čím dosiahol úsporu pre mesto Banská Bystrica takmer 50 mil. Sk. Navyše dopravca SAD Zvolen znížil cestovné v priemere o 2 koruny, čím pri počte cestujúcich v roku 2006 ušetril občanom spolu ďalších 30 miliónov korún.
Z ročenky Združenia prevádzkovateľov MHD na Slovensku za rok 2005 vyplýva, že trolejbusová doprava je takmer 2-krát drahšia ako autobusová. Náklad na jeden kilometer dosahovala u trolejbusov v Banskej Bystrici až 77,- Sk, pričom cena za ubehnutý kilometer u autobusov je na úrovni len 42,- Sk. Ak by mali trolejbusy nahradiť v MHD nové autobusy v rozsahu dopravy, ako jazdili v roku 2005 (1,2 mil. km), znamenalo by to zvýšené náklady pre mesto o ďalších 40 mil. korún! Pri mnohých problémoch, ktoré Banskú Bystricu trápia v oblasti infraštruktúry a zaostávania v investíciách je teda otázkou, akú ďalšiu záťaž prinesie aj nevyhnutná potreba obnoviť zastaralé trolejbusy s priemerným vekom 18 rokov za nové, pričom len cena jedného nového trolejbusu sa pohybuje od 15 – 22 mil. Sk. Pri priemernej cene 18 mil. Sk a 35 trolejbusoch bude potrebné vynaložiť v najbližších rokoch investíciu len do nových trolejbusov vo výške 630 miliónov korún. Naozaj je to hospodárne využitie verejných prostriedkov, keď doprava je v súčasnosti plynule zabezpečená s garanciou nezvyšovania cestovného?
Je teda skutočným zámerom spustenia trolejbusov ekológia? Nie. Cestou I/66 od Huštáku po Nám. Slobody denne prechádza 55 000, a severným obchvatom cez Sásovú takmer 43 000 vozidiel. Spolu sa v Banskej Bystrici pohybuje len po týchto dvoch trasách viac ako 100 000 vozidiel denne. Aký ekologický prínos má teda 30 trolejbusov?

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  2. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  1. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  2. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  3. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  6. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 31 633
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 118
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 17 439
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 944
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 562
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 764
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 042
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 872
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 727
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 055
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Banská Bystrica - aktuálne správy

Neprekonané zabezpečenie auta prichádza do Banskej Bystrice

Firma VAM system, stojaca za legendárnym zabezpečovacím systémom auta, otvára novú pobočku.

Vampire LITE je elektromechanický zabezpečovací systém, ktorý chráni vaše vozidlo komplexne.

Mestský úrad až do odvolania zatvorili

V obmedzenom režime funguje len Matričný úrad, ohlasovňa pobytu a Klientske centrum.

V detskej nemocnici začali s inovatívnou liečbou cystickej fibrózy

Aktuálne je nový liek podávaný prvému pacientovi, desaťročnej Nelke.

Všetci držia Nelke palce.

Muž z Heľpy jazdil zo strany na stranu, nafúkal vyše troch promile

Poriadne opitého šoféra zastavili policajti v pondelok popoludní v Bujakove.

Ilustračné foto.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Zomrel majiteľ známej nitrianskej firmy Turancar

Viliam Turan mal 66 rokov. Podnikať začal krátko po nežnej revolúcii.

Ako sa penzistom zvýšia dôchodky

Aj od januára budúceho roku môžu dôchodcovia počítať so zvyšovaním penzií o valorizáciu. V tom istom mesiaci sa zvýšené dôchodky začnú aj vyplácať.

Banská Bystrica zverejnila zoznam odberných miest ( + Zoznam)

Mesto sa pripravuje na celoplošné testovanie obyvateľov, sú známe odberné miesta. Bude ich 68.

Epidemiológovia v Trenčíne vyšetrujú ohniská nákazy v dvoch závodoch

V rámci Slovenska prevažuje reťazové šírenie ochorenia v rodinách.

Už ste čítali?