Skúšobná prevádzka začala na prevádzkyschopnom úseku dráhy od vozovne v Kremničke cez Poľnú ulicu, Internátnu až po Rooseveltovu nemocnicu. Do dnešného dňa však nikto z kompetentných pracovníkov Mestského úradu nedal odpoveď na základnú otázku. Koľko bude prevádzka trolejbusov v meste stáť v porovnaní so súčasným systémom MHD v Banskej Bystrici. Po odmietnutí sprístupnenia informácie o cene minibusov, ktoré nakúpil Dopravný podnik mesta Banská Bystrica sa tak znovu objavujú otázniky nad hospodárnym vynakladaním financií z rozpočtu mesta Banská Bystrica. Naviac nie je jasné, ako sa usporiadajú vzťahy s dopravcom SAD Zvolen, a. s., ktorý prevzal prevádzkovanie MHD v Banskej Bystrici 1. januára 2006 a zaviedol do prevádzky nové autobusy s motorom EURO 3 za viac ako 230 mil. korún. Súčasný dopravca dokázal znížiť náklady na zabezpečenie MHD v Banskej Bystrici z pôvodných 207 mil. Sk na 158 mil. Sk, čím dosiahol úsporu pre mesto Banská Bystrica takmer 50 mil. Sk. Navyše dopravca SAD Zvolen znížil cestovné v priemere o 2 koruny, čím pri počte cestujúcich v roku 2006 ušetril občanom spolu ďalších 30 miliónov korún.
Z ročenky Združenia prevádzkovateľov MHD na Slovensku za rok 2005 vyplýva, že trolejbusová doprava je takmer 2-krát drahšia ako autobusová. Náklad na jeden kilometer dosahovala u trolejbusov v Banskej Bystrici až 77,- Sk, pričom cena za ubehnutý kilometer u autobusov je na úrovni len 42,- Sk. Ak by mali trolejbusy nahradiť v MHD nové autobusy v rozsahu dopravy, ako jazdili v roku 2005 (1,2 mil. km), znamenalo by to zvýšené náklady pre mesto o ďalších 40 mil. korún! Pri mnohých problémoch, ktoré Banskú Bystricu trápia v oblasti infraštruktúry a zaostávania v investíciách je teda otázkou, akú ďalšiu záťaž prinesie aj nevyhnutná potreba obnoviť zastaralé trolejbusy s priemerným vekom 18 rokov za nové, pričom len cena jedného nového trolejbusu sa pohybuje od 15 – 22 mil. Sk. Pri priemernej cene 18 mil. Sk a 35 trolejbusoch bude potrebné vynaložiť v najbližších rokoch investíciu len do nových trolejbusov vo výške 630 miliónov korún. Naozaj je to hospodárne využitie verejných prostriedkov, keď doprava je v súčasnosti plynule zabezpečená s garanciou nezvyšovania cestovného?
Je teda skutočným zámerom spustenia trolejbusov ekológia? Nie. Cestou I/66 od Huštáku po Nám. Slobody denne prechádza 55 000, a severným obchvatom cez Sásovú takmer 43 000 vozidiel. Spolu sa v Banskej Bystrici pohybuje len po týchto dvoch trasách viac ako 100 000 vozidiel denne. Aký ekologický prínos má teda 30 trolejbusov?