Banská Bystrica sa v ostatných rokoch stáva mestom a miestom, ktoré vyhľadávajú nielen domáci a zahraniční turisti, ale tiež podnikatelia a zahraničné firmy. Mesto, ktoré mnohí označujú za srdce Slovenska, má veľké predpoklady stať sa vyhľadávanou a atraktívnou lokalitou. Nie vždy totiž platí, že všetok „rozum“ sa koncentruje výlučne v hlavnom meste. Pod Urpínom študujú tisícky mladých, ktorí chcú nájsť uplatnenie priamo tam, kde sa narodili. V posledných mesiacoch majú príležitosť prilepšiť si k štipendiu, prípadne sa zamestnať. Stalo sa tak vďaka novému Call centru, spoločnosti Telefónica O2, ktoré uplynulý týždeň otvorili práve v Banskej Bystrici. Na otázku, prečo práve Bystrica, výkonný riaditeľ pre služby zákazníkom Jeroen Hollestelle uviedol: „Analyzovali sme niekoľko miest. Medzi hlavné kritériá výberu lokality patrili dostupnosť a dostatočný potenciál kvalitných pracovníkov. Napokon sme sa rozhodli pre B. Bystricu zdá sa, že správne. Mimochodom, toto naše presvedčenie potvrdzuje tiež spokojnosť našich klientov.“ V centre so sluchátkami na ušiach sedia samí mladí ľudia. Trpezlivo a ochotne vysvetľujú a odpovedajú na všetky otázky súčasných i budúcich užívateľov. Niektorí hovoria, že operátor je fajn povolanie, iní - „najlepšia štartovacia škola“. Podľa informácií kompetentných, v súčasnosti deväťdesiat zamestnancov z mesta a blízkeho okolia pracuje na tri smeny, dvadsaťštyri hodín denne, sedem dní v týždni. Cieľ a plán je jasný. Priniesť do Banskej Bystrice viac ako stosedemdesiat pracovných miest. „Od nás zamestnanci neodchádzajú do dôchodku. Načúvať ľuďom, plniť ich požiadavky a samozrejme tak, aby boli spokojní, si skutočne vyžaduje celého človeka. V plnom nasadení sa to dá tak dva – tri roky. V každom prípade sú to však skúsenosti, ktoré každého mladého človeka zákonite posúvajú ďalej,“ dodal J. Hollestelle. Zdá sa, že sme tiež jeden z národov, ktorému mobil „prirástol“ k uchu. Rečou čísiel: linku 949 denne priemerne vytočí vyše štyritisícsto ľudí, cez víkendy sa ich počet znižuje na polovicu. Tretí mobilný operátor vstúpil na náš trh vlani, vo februári tohto roku spoločnosť spustila prevádzku. Ak sa teda telefonovania, mimochodom aj to je závislosť, nechcete vzdať a prostredníctvom tejto „krabičky“ dokážete vybaviť väčšinu záležitostí, máte si z čoho vybrať.