Saktor sa snaží spolu s lobistami už viac ako pol roka presadiť variant, podľa ktorého by R3 viedla cez Banskú Bystricu.
Vážny rokoval so Saktorom aj napriek chorobe, kvôli ktorej sa odišiel liečiť po rokovaní vlády do Banskej Bystrice. Primátor bol po rokovaní s ministrom evidentne spokojný a výsledky označil za dobrú správu pre mesto aj región. Minister Vážny je z Banskej Bystrice a štátny tajomník toho istého ministerstva Dušan Švantner z Brezna. „Rozhodujúce je, ako rozhodne vláda. S ministrom sme sa stretli preto, aby vláda do konca roku rozhodla, že trasa R3 pôjde cez Banskú Bystricu. Minister Vážny má ambíciu to presadzovať, ale je to otázka ďalších lobingov,“ hovorí Saktor. „Rokovali sme o trasovaní rýchlostnej cesty R3. Veľmi zaujímavý model presadzuje minister Vážny, aby sa trasovanie R3 preorientovalo na Hiadeľské sedlo. Vstúpili by sme do tunela nad Hiadľom a vyšli by sme za Donovalmi na ceste do Ružomberka. R3 by smerovala z Ružomberka na poľskú hranicu,“ vyhlásil primátor.
Ak vláda schváli zmenu trasovania R3, bude príprava projektu trvať minimálne tri roky. Aj keď sa o pretrasovaní hovorilo už počas ministrovania Pavla Prokopoviča, Vážny údajne nenašiel na ministerstve žiadnu územnoplánovaciu ani stavebnú dokumentáciu.
Podľa pôvodných zámerov vlády mala ísť rýchlostná komunikácia od Šiah cez Zvolen, tam sa mala odkloniť na Žiar nad Hronom a pokračovať na Martin, Dolný Kubín a za Trstenou smerovať na poľský Krakov. Ďalší z variantov hovorí aj o južnom trasovaní R3 z Hronského Beňadiku cez Levice do Štúrova. Banskobystrickí lobisti presadzujú trasu cez krajské mesto na Šahy.
Podľa úradníkov regionálnej samosprávy bola rozpočtovaná rýchlostná komunikácia R3 na viac ako 27 miliárd korún. Banskobystrický variant, ktorý počíta aj s vybudovaním viac ako trojkilometrového tunela popod Hiadeľskú dolinu, je podľa niektorých analýz lacnejší o takmer pol milióna korún.