Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Trolejbusy už jazdia. Zatiaľ prázdne

Banskobystričania postrehli, že trolejbusy už po meste behajú. Má to však jeden podstatný háčik. Prázdne.

Prečo takto neefektívne, bez cestujúcich, sme sa opýtali Juraja Jendrišáka, hovorcu Dopravného podniku mesta.
„Dopravný podnik mesta Banská Bystrica, a. s. (ďalej len DPMBB, a. s.) po získaní povolenia na prevádzkovanie dráhy 31. mája tohto roku začal technologické jazdy trolejbusov, ktoré sú nutné pre opätovný zácvik vodičov a preskúšanie jednotlivých traťových úsekov, čo nám vyplýva zo zákona. Zároveň mal dopravný podnik už v tom čase 3 a pol mesiaca na Úrade BBSK podanú žiadosť aj o udelenie licencie na prevádzkovanie dopravy na dráhe – čiže žiadosť na oprávnenie voziť cestujúcu verejnosť, a to napriek tomu, že lehota, ktorú Úradu BBSK ustanovuje zákon o dráhach na rozhodnutie, je len 60 dní. Začiatkom júla, po dlhotrvajúcom tlaku z našej strany, nám vydali licenciu. Bohužiaľ, ako je už Banskobystričanom známe, táto licencia bola v podstate nevykonateľná. DPMBB, a. s. na základe tejto skutočnosti a s podozrením zo závažného porušenia zákona zo strany Úradu BBSK podal odvolanie proti rozhodnutiu prvostupňového orgánu na Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií. Pred dvoma týždňami ministerstvo v takmer celom rozsahu vyhovelo odvolaniu DPMBB, čo nás len utvrdzuje v presvedčení, že sme boli v práve, a teda konaním Úradu BBSK nám, dopravnej spoločnosti v stopercentnom vlastníctve Mesta Banská Bystrica, bolo znemožnené vykonávať zamýšľanú podnikateľskú činnosť.“
Kolujú informácie, že obyvateľov mesta, daňových poplatníkov stoja jazdy trolejbusov naprázdno mesačne jeden a pol milióna korún. Zrejme súhlasíte, že peniaze by sa dali využiť rozumnejšie.
„Výšku nájmu zverejnilo predstavenstvo našej spoločnosti ešte v prvom polroku tohto roka a tá je 1,3 mil. korún mesačne. Je len vo výške odpisu za uvedený prenajatý majetok, čiže vyššie spomenutá suma by bola súčasťou nákladov našej spoločnosti aj v prípade, ak by majetok, s ktorým DPMBB, a. s. nakladá, bol v jeho vlastníctve. Spomenutú položku by naša spoločnosť vynaložila aj za predpokladu, ak by dnes DPMBB, a. s. už vykonával samotnú dopravu s cestujúcou verejnosťou, nakoľko rozsah nájmu predstavuje nájomné za trolejové vedenie, vrátane meniarní a príslušenstva, 25 kusov trolejbusov, časť depa, administratívne priestory a ostatné hnuteľné a nehnuteľné veci potrebné na výkon trolejbusovej dopravy. Treba však podotknúť, že tieto prostriedky neboli vynaložené z rozpočtu Mesta Banská Bystrica, a teda nijako takto vzniknuté náklady nezaťažili daňových poplatníkov. Všetky náklady, ktoré našej spoločnosti vznikli, išli na vrub DPMBB, a. s.
Vzhľadom ale na skutočnosť, ktorú sme už uviedli v predošlej odpovedi, a to, že našej, dcérskej spoločnosti Mesta Banská Bystrica, bolo zvláštnym a zároveň podľa slov MDPaT v niektorých bodoch nezákonným rozhodnutím Úradu BBSK znemožnené vykonávať vlastnú činnosť, vznikli DPMBB, a. s. nesporne vysoké škody, najmä na dobrom mene a tržbách. Preto DPMBB, a. s. v súčasnosti zvažuje kroky proti Úradu BBSK, nakoľko sa naša spoločnosť právom cíti poškodená.“
Dokedy tento stav potrvá a kedy sa okrem šoférov bude v trolejbusoch voziť aj cestujúca verejnosť?
„Ako sme už spomenuli pred dvoma týždňami, ministerstvo dopravy rozhodlo v prospech DPMBB, a. s., čiže v súčasnosti už len čakáme na bezodkladný prepis licencie zo strany Úradu BBSK. Následne naša spoločnosť začne do 30 dní skutočnú prevádzku aj s cestujúcou verejnosťou.“

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  7. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  8. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  9. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 32 215
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 30 456
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 13 244
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 197
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 617
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 539
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 463
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 740
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 432
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 812
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Banská Bystrica - aktuálne správy

Zvážnica z Králik na Skalku je rozbitá, pri zjazdoch hrozia nepríjemné úrazy.

Nahnevaní bežkári sa už obrátili listom aj na vedenie obce Králiky, aby začalo konať.

2 h
Preteky zrušili pre silný vietor a sneženie.

Výstrahu pre okresy Banská Bystrica a Brezno zvýšil Slovenský hydrometeorologický ústav na druhý stupeň.

4 h
Ilustračné foto.

Na Slovensku prebieha celoplošné skríningové testovanie na koronavírus. Pozrite si zoznam odberných miest v Brezne.

5 h

Správa Národného parku Nízke Tatry sa obrátila na návštevníkov prírody s výzvou.

17 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Tragédiu vyšetruje polícia.

20. jan

Už teraz je neskoro, vie tréner Nitry po vyhorení so Šamorínom.

24 h

Ľad si zmýlili s cestou. Mementom pre všetkých by mali byť tragédie, ktoré sa na Oravskej priehrade stali, no zdá sa, že ľudia sú nepoučiteľní.

19. jan

Zoznam miest pribežne dopĺňame.

20. jan

Už ste čítali?