Návštevníci v jeho programe nájdu okrem divadelných a filmových predstavení viaceré tvorivé dielne. Organizátori pripravili aj kampaň „Podeľ sa o krásu“.
Štvordňový program festivalu prináša zaujímavé témy a snaží sa vtiahnuť do diania aj obyčajných či neobyčajných okoloidúcich. „Myslím si, že témy, ktoré prinášame, sú naozaj pre každého. Preto sme vymysleli kampaň, ktorá sa volá „Podeľ sa o krásu“. V rámci nej naši dobrovoľníci budú pred festivalom, aj počas neho chodiť po Banskej Bystrici a vyzývať ľudí, aby na lístky napísali niečo, čo ich trápi alebo teší. A my chceme s tými témami, ktoré nám napíšu, pracovať, a potom v piatok 26. októbra o 16-tej na námestí pred Domom kultúry ich aj odprezentovať,“ uviedla dramaturgička festivalu Zuzana Ferenczová.
K lákadlám programu patrí Divadlo Arénas, ktoré prichádza až z ďalekého Peru. „Divadlo Arénas prináša problém núteného vysťahovania peruánskych starousadlíkov z pohoria Ánd 90-tych rokov minulého storočia,“ vyzdvihla tému predstavenia dramaturgička. Vyše desať divadelných predstavení, štyri filmy, šesť workshopov a pravidelné diskusie robí festival Arteterapia multižánrovým. Organizátori oslovili režiséra a dramatika Blaha Uhlára, ktorý bude viesť jednu z tvorivých dielní – venovaná bude jeho režijnej metóde dekompozície. Spestrením festivalu bude aj výstava obrazov irackého imigranta Haranda Sarkisiana, ktorého Divadlo z Pasáže pred dvoma rokmi zamestnalo ako technického pracovníka a neskôr sa prejavilo jeho výtvarné a hudobné nadanie.
Riaditeľka Divadla z Pasáže Viera Dubačová zdôraznila potrebu komunitného divadla v súčasnej spoločnosti. Zároveň spresnila význam názvu komunitné divadlo, pod ktorým rozumieme súbory, ktoré tvoria mentálne, sluchovo, zrakovo, telesne alebo inak postihnutí umelci, bezdomovci, emigranti, vydedenci, chudobní alebo jednoducho ľudia, ktorí sa cítia byť inými. „Komunitné divadlo je právoplatné umelecké vyjadrenie, nie charita,“ dodala V. Dubačová.
Festival Arteterapia sa verejnosti prezentoval nultým ročníkom už pred šiestimi rokmi, volal sa Teória a prax arteterapie v krajinách Vyšehradu. Tento ročník len mapoval arteterapeutické metódy, s ktorými pracujú ľudia v krajinách Vyšehradu. Ďalší ročník, ktorý sa konal pred dvomi rokmi, sa volal Arteterapia – Umenie na margu. „Vtedy sme to vnímali tak, že umenie, ktoré tvoria skupiny ľudí vytlačených na okraj spoločnosti, je na okraji spoločnosti, teda na margu záujmu, dotácií...“ uviedla Ferenczová. „Aktuálny ročník festivalu Arteterapia sme nazvali Z okraja do stredu, pretože už vnímame pohyb vo vnútri slovenskej society, či už ľudská, ekonomická alebo morálna pozornosť sa presúva na tieto veci a ťahá ich do stredu,“ dodala.“