Certifikát mestskému úradu udelili koncom novembra minulého roku, no na zavedení systému kvality pracovali už od leta. Tento systém sa týka kvality riadenia, no význam má aj pre bežného občana mesta. Zabezpečí totiž, že sa skráti doba vybavovania na mestskom úrade. Občan má dostať na úrade kvalitné informácie včas a bez toho, aby ho posielali z jednej kancelárie do druhej. Získanie certifikátu je pritom podľa predstaviteľa vedenia pre kvalitu banskobystrickej radnice Jána Bruncka len prvý krok k zmene úradu na klientsky orientovaný. Tvrdí pritom, že budovanie klientskeho centra na prízemí úradu úzko súvisí so zavedením systému manažmentu kvality. To začne pravdepodobne slúžiť Banskobystričanom už v prvom štvrťroku 2008. Audit pred zavedením systému manažmentu kvality odhalil podľa Jána Bruncka silné aj slabé stránky Mestského úradu: „Samotný certifikát hovorí o formálnej stránke, ale dôležitejšie je, aby sme zmenili myslenie ľudí, pracovníkov úradu, aby to, čo po formálnej stránke už máme zabezpečené, sa realizovalo aj v praxi“ – tvrdí Bruncko.