Môžu si cestovný lístok si kúpiť za neuveriteľných päť korún.
Po tom, ako Dopravný podnik mesta Banská Bystrica ohlásil program Maxijazdy, ktorý umo-žňuje cestujúcim za päťsto korún alebo za dvestopäťdesiat v prípade zvýhodnených skupín neobmedzený počet jázd počas tridsať dní, ozvala sa aj druhá "emhádečka", SAD Zvolen. Prišla s akciou nazvanou Maxizľavy, ktorá až do odvolania prináša cestovné za päť korún pre dospelých. Konkrétne v autobusoch označených X1, X2, X3, X7 a X9. Tie firma SAD Zvolen zaviedla po spustení trolejbusovej dopravy, keď jej prevádzku súčasných trolejbusových liniek mesto odobralo, a jazdia na tých istých trasách a často aj v tých istých časoch ako trolejbusy. Nejde však o linky MHD, ale o spoje dvoch prímestských liniek, hoci jazdia len na území mesta a zastavujú na zastáv- kach MHD. Už od ich zavedenia v novembri a decembri v nich cestujúci jazdili za jedenásť korún. V severovýchodnej časti mesta vozí SAD Zvolen cestujúcich za nezmenenú cenu štrnásť korún. Podľa vedúceho odboru SAD Zvolen Marka Modranského nie sú rozdielne ceny v rôznych spojoch tej istej linky v rozpore s predpismi. „Zľavy platia len na vybrané spoje, ktoré nie sú zahrnuté do výkonu vo verejnom záujme, nie sú viazané na cenový výmer BBSK, ale sú to komerčne prevádzkované spoje, na ktoré neposkytuje BBSK dotáciu,“ povedal Modranský.
Predstavitelia DPMBB považujú zavedenie „X-kových“ spojov, ako aj akciové ceny na nich, za nekalú konkurenciu. „Celá „iksková“ doprava je v rozpore so zákonom. A to minimálne z dvoch dôvodov. Pri konaní na udelenie licencie na tieto spoje samosprávny kraj neprizval ani mesto, ani DPMBB, ktoré mali byť účastníkmi tohto konania. V rozpore so zákonom je aj to, že tieto spoje neopúšťajú hranice mesta, hoci ide o spoje prímestskej dopravy. Dopravu na území mesta však povoľuje obec a nie samosprávny kraj,“ povedal hovorca DPMBB Juraj Jendrišák. Dodal, že DPMBB ministerstvu dopravy ešte vlani doručil podnet na nezákonnú prevádzku týchto spojov, doteraz však nedostal odpoveď. ⋌