V máji minulého roka bol predložený zámer tohto prepojenia, 14. januára bola vydaná správa o hodnotení. Pripomienky k správe sa prijímajú do 14. februára. Do Rozvojového programu zaradilo Ministerstvo výstavby akciu, ktorá je prioritou a jej hodnota je 4,5 miliardy korún. V rozpätí rokov 2010 až 2013 by sa mala realizovať v úseku po Korytnicu stavba kvázirýchlostnej cesty – s tunelom pod Nízkymi Tatrami – v novom koridore existujúcej cesty I/59 Banská Bystrica – Ružomberok. Ide o prepojenie cesty z Banskej Bystrice do Ružomberka, nakoľko cesta na Donovaloch je preťažená. Keďže plánovaná cesta by mala ísť „ponad hlavy“ obyvateľov Slovenskej Ľupče, Lučatína, Moštenice, Hiadľa a Liptovskej Osady, na verejnom hovore sa zúčastnili starostovia a obyvatelia týchto obcí. Stretli sa so zástupcom objednávateľa cesty – Slovenskej správy ciest, zástupcom Dopravoprojektu, a tiež zástupcom ochrany životného prostredia. Vo vizualizácii, ktorú predložili, sa uvažuje o troch alternatívach, z ktorých po posudzovaní vplyvov bude vybraný najvhodnejší variant. V každom z nich sa nachádza veľký počet premostení a tunelov. Predpokladaná dĺžka cesty je 13,5 – 15 kilometrov a mala by prechádzať od Slovenskej Ľupče cez Moštenickú dolinu, Hiadeľskú dolinu až do Korytnickej doliny. Plán presnej trasy ešte nie je známy.
Projekty takéhoto charakteru sú vraj pripravované aj desať rokov, a tak predpokladaná realizácia by sa hypoteticky mohla začať po roku 2010, pretože kapacita komunikácie na Donovaloch bude naplnená v roku 2013. Ak by nevyšiel ani jeden z týchto variantov, bude sa uvažovať o inej alternatíve prepojenia Banskej Bystrice a Ružomberka.
Nadšenie pripravovateľov projektu však nezdieľali občania obcí, ktorých by sa prípadné prepojenie ciest dotklo najviac. Cesta by mala byť vzdialená od obce Lučatín 650 metrov, občania sú však nespokojní s tým, že v štúdii sa nepočíta s územným plánom. Od najbližšieho domu k plánovanej ceste dnes je to 650 metrov, ale čo, ak si bude chcieť v budúcnosti niekto postaviť dom pod ňou? Upozornili tiež na zvýšenie hluku a prašnosti. Dokonca prišli na iné riešenie, ktoré však zástupca Slovenskej správy ciest poznal, v roku 2000 však toto riešenie zamietli. Ak by sa cesta zrealizovala, Slovenská Ľupča by bola obcou pri štvorprúdovej komunikácii, Lučatín obkľúčený cestami z oboch strán. Ľudí z obcí tiež rozčaroval zásah do prírody. Mosty, tunely, komunikácia, hluk a prašnosť by už v dolinách ostali navždy. Pripravovatelia projektu uviedli ako jeden z dôvodov potreby prepojenia ciest aj zdroje pitnej vody v Starohorskej doline. Tiež si správu o pripravovanom projekte obhajovali posudkami od odborníkov na životné prostredie.
Zatiaľ však nie je nič isté, schválené ani odsúhlasené.