Pri jeho zriaďovaní vychádzala radnica aj zo skúseností iných slovenských miest. Jej cieľom je poskytovať služby občanom v takom rozsahu, aké nemá žiadne krajské mesto na Slovensku.
„Klient tu môže vybaviť všetky žiadosti, ktoré adresuje na Mestský úrad. Poradíme mu, čo ešte potrebuje, odovzdá žiadosť, skontrolujeme, či má všetky náležitosti k žiadosti, ktoré má mať. Týka sa to napríklad parkovacích miest, referátu životného prostredia, daní a poplatkov... Teraz je aktuálne daňové priznanie. Poradíme a tiež skontrolujeme, či k nemu majú všetky prílohy,“ hovorí vedúca Klientskeho centra Andrea Sedliaková. Vedenie Banskej Bystrice si v tejto súvislosti stanovilo zabezpečiť profesionálnu informačnú službu, servis pre klientov každý pracovný deň, zjednodušiť vybavovanie agendy pracovníkom Mestského úradu a obmedziť pohyb klientov po jeho budove. V Klientskom centre chce mesto zabezpečiť centrálny výber daní a poplatkov, poskytnúť občanom primerané pohodlie a tiež primeranú spätnú väzbu. Banskobystričanom budú poskytovať služby šiesti stáli zamestnanci a traja delegovaní pracovníci z odborných útvarov MsÚ. Mali by sa tu dať vybaviť všetky záležitosti, pre ktoré prišli na magistrát. Služby v Klientskom centre poskytujú pracovníci, ktorí prešli školením zameraným na profesné a komunikačné zručnosti. Otvorené je každý deň, s pracovníkmi sa klienti môžu spojiť aj prostredníctvom bezplatných telefónnych liniek. Jeho hlavným cieľom je vybudovať iný vzťah medzi občanom úradom.
Autor: KŠ, MP