Pripomenieme, že medzi rozhodujúce záchranné zložky patria hasičský a záchranný zbor, záchranná zdravotná služba, policajný zbor, kontrolné chemické laboratóriá civilnej ochrany, banská záchranná služba a horská záchranná služba. Na to, aké sú so systémom doterajšie skúsenosti, sme sa opýtali Ing. Ondreja Kolesára, vedúceho Koordinačného strediska IZS na Obvodnom úrade v B. Bystrici.
Podľa vedúceho strediska prijíma koordinačné stredisko mesačne približne osemdesiattisíc hovorov. Najviac požiadaviek na pomoc v tiesni je smerovaných na zdravotnú záchrannú službu. Závažným problémom je naďalej veľké množstvo neoprávnených hovorov. Počet oprávnených hovorov predstavuje len asi osem percent zo všetkých hovorov. "Takéto hovory v konečnom dôsledku blokujú číslo tiesňového volania, zaťažujú operátorov a môžu spôsobiť, že občan, ktorý potrebuje naliehavú pomoc, musí na spojenie s operátorom čakať, pokiaľ tento vybaví aj niekoľko neoprávnených volaní nasledujúcich za sebou" - hovorí Ing. Kolesár.
Rozhovor o integrovanom záchrannom systéme prinesieme v ďalšom vydaní.
Autor: vrb