Údaj je súčasťou plánu rozvoja dopravy v Brezne, ktorý vypracoval tím autorizovaných inžinierov banskobystrickej spoločnosti Metag. Odborné prognózy, vychádzajúce z predpokladaného vývoja automobilizmu, sú skôr otázkou, kde je hranica, než dôvodom na radosť.
V roku 2015, kedy sa už počíta s obchvatom Brezna, prejde totiž Námestím M. R. Štefánika len o 4-tisíc áut menej ako teraz. Na súčasnom zaťažení križovatky sa podstatnou mierou podpisuje jej dopravný význam spojitosti s cestou I/66. Pre mnohých vodičov bola donedávna nervujúcim „uzlom“ v meste, dnes je však situácia podstatne iná. Na semaforoch sa pred niekoľkými dňami objavili kamery a senzory, ktoré snímajú počet automobilov, a nadväzne na to regulujú priepustnosť križovatky. To znamená: ak je v jednom smere viac vozidiel, upravia interval svetelnej signalizácie tak, aby mohli cez riadený úsek prejsť bez porušenia predpisov. Účinnosť zariadenia, do ktorého mesto investovalo približne štvrť milióna, zvlášť oceňujú kamionisti. Bežne sa im totiž stávalo, že v rannej alebo popoludňajšej dopravnej špičke „vychytali červenú“ skôr než stihli bezpečne prejsť križovatkou s návesmi plne naloženými guľatinou.