Tá chce zažalovať Banskú Bystricu o 500 miliónov korún. Podľa SAD Zvolen mesto porušilo zmluvu, keď znížilo dohodnutý počet odjazdených kilometrov o jednu tretinu.
V meste Banská Bystrica sú dvaja prepravcovia mestskej hromadnej dopravy. Dopravný podnik mesta Banská Bystrica je mestský podnik a SAD Zvolen je podnik, ktorý je zazmluvnený v meste. „Nech je v meste aj viac dopravcov, ale nech mesto dodržiava platné zmluvy,“ povedal Polóny.
Situácia sa podľa primátora Banskej Bystrice komplikuje, porušenie zmluvy však odmieta. „Stále tvrdím, že je to len otázka ťahania času a záverečnej dohody, lebo ani jedna zo strán by neuspela, keby išla do konfliktu a nikomu by to neprospelo. Z mojej strany je ústretovosť voči vedeniu SAD ZV, ktorá síce spochybňuje naše kroky, ale naše právne analýzy k tomu nesmerujú,“ povedal Saktor. Jedinou podmienkou primátora mesta je, aby ostali trolejbusy v Banskej Bystrici. „To je celý problém. Ten sa dramatizuje rôznymi sumami a politickými vyhláseniami,“ myslí si primátor.
Podľa primátorových slov, aj Dopravný podnik mesta Banská Bystrica potrebuje žiť a pracovať. „Samozrejme, v prospech občanov mesta.“ Dnes je Dopravný podnik mesta Banská Bystrica postavený na samých nájmoch. Nemá vlastný majetok, len 31 autobusov, niektoré sú už po dobe životnosti, a vlastní tiež biele city busy. „To nie je majetok, ktorý by mohol byť majetkom plnohodnotného, fungujúceho a dobre prosperujúceho dopravného podniku. To je základná otázka, ktorú musíme vyriešiť,“ myslí si primátor. „Nasadiť plnú autobusovú dopravu má možnosť dopravný podnik aj zajtra. Jasné, že by sme išli do extrémov z hľadiska zmluvných vzťahov. Ale to sa nestane. Keby bol SAD Zvolen ochotný ísť do zmluvného vzťahu ako DPMBB so SAD BB, ktorá nám požičiava trolejbusy a trasu, tak sa všetko vyrieši,“ myslí si Ivan Saktor.
Na sumu, o ktorú chce SAD Zvolen žalovať mesto Banská Bystrica, primátor povedal: „Každý si vyráta svoju sumu.“