Vedenie mesta si pri jeho zriadení, okrem iného, predsavzalo zabezpečiť klientom primerané pohodlie, zabezpečiť centrálny výber daní a poplatkov a zjednodušiť vybavovanie agendy pre pracovníkov magistrátu. Podľa informácií Moniky Pastuchovej, hovorkyne MsÚ, obyvatelia si už zvykli a priamo v centre uhrádzali napríklad dane z nehnuteľností či poplatky za odpad.
„Bezhotovostným platobným stykom uhradili občania až 71 percent platieb dane z nehnuteľnosti vo výške viac ako 50 miliónov korún, vyše 43 miliónov korún tvorili poplatky za komunálny odpad.“
Na otázku, či Banskobystričania môžu v centre uhradiť poplatky aj prostredníctvom platobných kariet, Pastuchová uviedla: „Nie, momentálne je pre nás priorita plynulý prechod na euro a procesy s tým súvisiace - následne je možné riešiť aj takúto službu pre občanov.“
Štvormesačné skúsenosti ukazujú, že v hotovosti, priamo v Klientskom centre, platia najmä starší občania. Mladší využívajú internet banking a pod.