Na Nový rok, v roku 2006, čakalo na obyvateľov mesta nemilé prekvapenie. Mnohí išli do práce, pravidelne využívali služby Dopravného podniku mesta Banská Bystrica. A prvý pracovný deň v roku 2006, teda druhého januára, sa všetko zmenilo. Prepravné služby v meste začal poskytovať zvolenský dopravca. Nedokázal však pokryť potreby mesta, nemal autobusy, premávať začalo zopár starších autobusov Karosa. Nič nepýtali, cestovalo sa zadarmo. Takto to bolo dlhšie. Napokon sa zvolenskému dopravcovi podarilo získať dopravné prostriedky od mesta do prenájmu. Tak začali vyberať od ľudí cestovné, ktoré sa stále zvyšovalo. Štandardný postup. Všetko sa upokojilo, MHD sa skonsolidovala, ľudia si zvykli. S menšími zmenami to tak bolo skoro dva roky. Až prišlo ďalšie prekvapenie.
Súperenie dopravcov
V druhej polovici roku 2007 sa objavili „x-ové“ autobusy. Tie mali pred číselným označením písmeno X. Trasy mali podobné s tými, ktoré mali predtým trolejbusy, akurát cestovné bolo lacnejšie. Vyvolalo to vlnu kritiky na hlavy vedenia zvolenského prepravcu. Ľudia, ktorí nebývali v blízkosti zastávok týchto spojov, protestovali, že sú znevýhodnení. Platiť museli plnú výšku cestovného.
Zvolenský dopravca licenciu na trolejbusovú dopravu napokon získal. Zástancovia ochrany životného prostredia boli nadšení. Ľudia boli takisto spokojní, veď sa vrátili staré dobré trolejbusy. Odpoveď od DPM BB na seba nenechala dlho čakať. Do terénu vyslali „kyvadlovú dopravu“. Autobusy začali premávať zo Sásovej do centra, ku Europa SC, a naspäť. V dopravnej špičke každých 10 minút. Zvolenský dopravca začal protestovať, vraj im krátia zmluvne dohodnutú trasu. Podľa slov primátora mesta Ivana Saktora bolo pri podpise zmluvy medzi zvolenským dopravcom a mestom Banská Bystrica dohodnuté, že Zvolen najazdí 3 milióny 600 tisíc kilometrov. „To bolo nereálne,“ povedal primátor. V skutočnosti najazdili okolo 3,1 milióna kilometrov. Banskobystrická kyvadlová doprava okliešťuje zvolenského dopravcu o zhruba milión najazdených kilometrov. Mesto preto navrhuje, ako kompenzáciu, predĺženie zmluvy Zvolenu, avšak za podmienky, že dopravca nakúpi nové autobusy. Primátor však zdôraznil, že mesto chce aj naďalej ponechať trolejbusovú a kyvadlovú dopravu, spolu s mestskými citybusmi.
Primátor chce trolejbusy
Na 15. zasadnutí banskobystrického Mestského zastupiteľstva primátor Ivan Saktor oznámil 3 podmienky. „Zachovanie trolejbusovej dopravy, vzájomná akceptácia čipových kariet u oboch dopravcov, ďalej požadujem, aby sa dopravcovia dohodli na rozdelení trhu v Banskej Bystrici.“ Ak si teda trh rozdelia, x-ové linky sa môžu obmedziť.
Ako to všetko skončí, sa rozhodne v auguste. Kto, koľko, ako, kedy, a kde bude prepravovať, je otázkou rokovaní medzi dvoma dotknutými stranami. Všetci však netrpezlivo čakajú, kedy sa toto Kocúrkovo s MHD vyrieši.