Nemocnica si musela stanoviť Politiku kvality, čo je v ponímaní normy najvyšší dokument, podľa ktorého sa nemocnica riadi. Definuje poslanie nemocnice, jej víziu do najbližších rokov a tiež prostriedky, ktorými to chce dosiahnuť. Podľa slov Jána Šulaja je spomínaný dokument záväzný pre všetkých 1900 zamestnancov nemocnice a je verejne prístupný všetkým pacientom. Na zavedení systému kvality manažérstva pracovala Rooseveltova nemocnica od septembra minulého roka, záverečný audit v nej vykonala organizácia Certicom minulý mesiac.
Na otázku, čo konkrétne zavedenie systému manažérstva kvality znamená pre pacienta, Šulaj povedal: „Postupy, ktoré v nemocnici máme, to znamená liečebno-preventívne, diagnostické a všetky následné procesy, sú v súlade s prijatými normami a politikou kvality. Pokiaľ sa vyskytnú nejaké nedostatky alebo nezhody s kvalitou, budeme to vzápätí riešiť. Všetci zamestnanci sa s politikou kvality stotožnili sa s ňou a vedia, ako s ňou pracovať. Organizácia práce a kontrola budú na podstatne vyššej úrovni, čo by mal pacient pocítiť.“
Systém manažérstva kvality bude podľa riaditeľa nemocnice výhodou nielen pre pacientov, ale tiež zárukou pre zdravotné poisťovne, že nemocnica zabezpečuje služby pre ich poistencov na najvyššej úrovni. Systém kvality sa bude každoročne kontrolovať.