Vyhlásil to Marek Modranský, zástupca riaditeľa SAD Zvolen, ktorá prevádzkuje mestskú hromadnú dopravu v Banskej Bystrici.
„Cestovné v Banskej Bystrici nie je v rámci Slovenska na najnižšej úrovni. Nechceme, aby jeho cena stúpla. Ak bude mierny pohyb, tak len vo vzťahu k euru,“ konštatoval zástupca riaditeľa.
Zvolenský dopravca bude zaokrúhľovať ceny vo vzťahu k euru smerom dolu alebo smerom hore len na celé desaťcentovky. Chce tak zjednodušiť manipuláciu s peniazmi. Zvýhodní najmä cestovanie s čipovými kartami, aby minimalizoval hotovostný platobný styk v autobusoch.
SAD Zvolen už skúša nové pokladne v prímestských autobusoch. Počas niekoľkých týždňov by sa mali dostať aj do autobusov mestskej hromadnej dopravy. „Objednali sme nové pokladne. V stanovenom termíne budeme tlačiť lístky, na ktorých bude cena v korunách, aj v eurách,“ konštatoval.
Modranský tvrdí, že najhoršie budú po prechode na duálne ceny prvé dva týždne, ale je presvedčený, že prípadné problémy zvládnu. Prípravu na euro v MHD výrazne urýchlilo ohlásené vyriešenie konfliktov medzi dopravcami v meste. Spory podľa primátora Ivana Saktora vyriešia do konca júla. Problémy vznikli v MHD po tom, ako Dopravný podnik mesta B. Bystrica pustil do ulíc popri autobusoch zvolenského zmluvného prepravcu aj banskobystrické trolejbusy. Dopravcovia začali zápasiť o cestujúcich. SAD Zvolen reagoval radikálnym znížením cien a zavedením tzv. x-liniek, ktoré jazdia takmer v tom istom čase po trasách trolejbusov. „Myslím si, že spejeme k dohode. K strašeniam žalobami sa nevyjadrujem. Vo finále sa určite dohodneme,“ konštatoval Saktor. Podstatou dohody by malo byť predĺženie zmluvy zo zvolenským dopravcom. Pôvodná zmluva mala trvať do roku 2011. Saktor zatiaľ nevedel povedať, o koľko rokov zmluvu predĺžia. Zvolenčanmi navrhovaný rok 2018 mu však nevyhovuje. Magistrát má niekoľko podmienok. Zachovanie trolejbusovej dopravy, vzájomné akceptovanie čipových kariet a dohodu prepravcov na rozdelení trhu. Vzájomná dohoda pravdepodobne zníži počet tzv. x-liniek zvolenského prepravcu. Zvolenský dopravca požaduje garancie návratnosti peňazí, ktoré investoval od roku 2006 do mestskej hromadnej dopravy.