Streda, 8. február, 2023 | Meniny má Zoja

OPRAVA - O MHD v Banskej Bystrici rozhodnú v auguste

V čísle 26, z vydania 1. 7. 2008, sme uverejnili článok O MHD v Banskej Bystrici rozhodnú v auguste. Uverejňujeme opravu nepresných informácií, o ktorú požiadal riaditeľ Dopravného podniku mesta Banská Bystrica, a. s.

V uvedenom článku sa uvádza:
„Na Nový rok, v roku 2006, čakalo na obyvateľov mesta nemilé prekvapenie. Mnohí išli do práce, pravidelne využívali služby Dopravného podniku mesta Banská Bystrica. A prvý pracovný deň v roku 2006, teda druhého januára, sa všetko zmenilo.“

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dopravný podnik mesta Banská Bystrica, a. s. je spoločnosť založená Mestom Banská Bystrica a je v jeho stopercentnom vlastníctve. DPMBB začal po prvýkrát vo svojej histórii vykonávať dopravné služby, resp. MHD v Banskej Bystrici až 10. 11. 2006. DPMBB teda nemohol v januári 2006 akýmkoľvek spôsobom zasiahnuť do vtedajšej kritickej situácie v MHD, nakoľko v tom čase táto spoločnosť nezamestnávala jediného vodiča, ani iný obslužný alebo technický personál, potrebný na zabezpečenie dopravy v meste.
Celý vtedajší spor sa týkal dopravcu SAD BBDS, a. s. (dnes SAD Banská Bystrica, a. s), ktorý bol nútený ukončiť prevádzku MHD k 31. 12. 2005 a Slovenskej autobusovej dopravy Zvolen, a.s., ktorá dopravu v Banskej Bystrici prevzala k 1. 1. 2006.

SkryťVypnúť reklamu

V uvedenom článku sa uvádza:
„Zvolenský dopravca licenciu na trolejbusovú dopravu napokon získal. Zástancovia ochrany životného prostredia boli nadšení. Ľudia boli takisto spokojní, veď sa vrátili staré dobré trolejbusy. Odpoveď od DPM BB na seba nenechala dlho čakať. Do terénu vyslali „kyvadlovú dopravu“. Autobusy začali premávať zo Sásovej do centra, ku Europa SC, a naspäť. V dopravnej špičke každých 10 minút. Zvolenský dopravca začal protestovať, vraj im krátia zmluvne dohodnutú trasu. Podľa slov primátora mesta Ivana Saktora bolo pri podpise zmluvy medzi zvolenským dopravcom a mestom Banská Bystrica dohodnuté, že Zvolen najazdí 3 milióny 600 tisíc kilometrov. „To bolo nereálne,“ povedal primátor. V skutočnosti najazdili okolo 3,1 milióna kilometrov.“

SkryťVypnúť reklamu

Licenciu na prevádzkovanie dopravy na mestskej trolejbusovej dráhe v Banskej Bystrici nezískal zvolenský dopravca, ale práve DPMBB, a. s. Zvolenský dopravca, ako reakciu na spustenie ekologickej dopravy v meste, zaviedol nelegálne „X-linky“, ktoré premávajú dodnes. DPMBB, na základe požiadaviek mesta Banská Bystrica (keďže zvolenský dopravca nebol schopný naplniť zmluvne dohodnutý dopravný výkon, najmä v časti Sásovej), zaviedol kyvadlovú dopravu práve do Sásovej, ako výpomoc na poddimenzovaných linkách zvolenského dopravcu.
Zvolenský dopravca nenaplnil do dnešného dňa znenie zmluvy s Mestom Banská Bystrica, nakoľko podľa článku VI ods. 10) tejto zmluvy, mal od 1. 7. 2006 ročne odjazdiť až 4,3 milióna kilometrov v banskobystrickej MHD. Realita je taká, že každoročne odjazdí o približne 1,2 milióna kilometrov menej (teda 3,1 milióna kilometrov), a to aj v čase, keď trolejbusy ešte nejazdili.

SkryťVypnúť reklamu

V uvedenom článku sa uvádza:
„Banskobystrická kyvadlová doprava okliešťuje zvolenského dopravcu o zhruba milión najazdených kilometrov.“

Z uvedeného nie je vôbec zrejmé, akým spôsobom kyvadlová doprava DPMBB okliešťuje zvolenského dopravcu. Zvolenský dopravca jazdí aj naďalej v pôvodnom rozsahu, tak, ako tomu bolo aj pred zavedením kyvadlovej dopravy. Ešte raz zdôrazňujeme, že kyvadlová doprava vznikla na objednávku Mesta Banská Bystrica, vzhľadom na to, že doprava v podaní zvolenského dopravcu bola poddimenzovaná, nakoľko SAD Zvolen si neplní zmluvné záväzky voči mestu a každoročne odjazdí v banskobystrickej MHD o približne 1,2 milióna kilometrov menej.

Najčítanejšie na My Bystrica

Inzercia - Tlačové správy

  1. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  2. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  3. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  4. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  5. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  6. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  7. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  8. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  1. Na bezpečnom internete záleží
  2. Ako vyzerá inteligentný bytový dom? Tajomstvo je v technológiách
  3. Podporujme imunitu aj vysokočistým beta glukánom
  4. Môjobchod posilňuje svoju pozíciu v Košickom kraji
  5. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  6. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  7. O2 predstavilo novú generáciu O2 Paušálov
  8. Nadácia COOP Jednota podporila Nemocnicu s poliklinikou Brezno
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 12 676
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 3 482
  3. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 259
  4. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 122
  5. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 681
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model 627
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka 518
  8. Môjobchod posilňuje svoju pozíciu v Košickom kraji 224

Blogy SME

  1. Juraj Gavora: Denník Postoj ako ufňukaná konzerváreň
  2. Tupou Ceruzou: Obedy zadarmo
  3. Jozef Stasík: Prečo nemôžeme byť Singapurom?
  4. Ján Škerko: Obedy zadarmo? Trochári! Aj raňajky.
  5. Martina Paulenová: Viróza
  6. Eduard Suchánek, Mobilné Slovensko: Vzdali sa vlastných automobilov a funguje im to. Estónci sa zamilovali do zdieľaných áut.
  7. Nikola Jakubská: Trauma z pôrodu a prečo neveriť recenziám na pôrodnice
  8. Unicef Slovensko: Zemetrasenie zasiahlo aj tých najzraniteľnejších - deti
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 29 842
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 17 387
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 9 281
  4. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 7 834
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 599
  6. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 3 682
  7. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 482
  8. Ján Valchár: Irán, F-16 a vrcholný výkon čečenských bojovníkov 2 451
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Banská Bystrica - aktuálne správy

Kapitán Dukly Polievka v osemfinálovom zápase Slovnaft Cupu proti Slovanu Bratislava.

Zápas sa hral v mrazivom počasí.


(sč) a 1 ďalší 12 h
Ilustračná fotografia.

Ľad majú istý do konca apríla.


17 h
Ilustračná fotografia.

Podmienky na športovanie nie sú ideálne a niektoré úseky sú nebezpečné.


TASR 21 h
Na mieste udalosti.

Vodiči sú povinní odstrániť si sneh a ľad z auta aj nákladu.


6. feb

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

O incidente informovala mestská polícia Liptovského Hrádku.


21 h

Skúsený jaskyniar hovorí, že tak veľké objavy nečakali.


19 h

Na Slovensku je približne 400-tisíc ľudí závislých od alkoholu.


6. feb

Počas týždňa môžu situáciu zhoršiť mrazy.


24 h

Blogy SME

  1. Juraj Gavora: Denník Postoj ako ufňukaná konzerváreň
  2. Tupou Ceruzou: Obedy zadarmo
  3. Jozef Stasík: Prečo nemôžeme byť Singapurom?
  4. Ján Škerko: Obedy zadarmo? Trochári! Aj raňajky.
  5. Martina Paulenová: Viróza
  6. Eduard Suchánek, Mobilné Slovensko: Vzdali sa vlastných automobilov a funguje im to. Estónci sa zamilovali do zdieľaných áut.
  7. Nikola Jakubská: Trauma z pôrodu a prečo neveriť recenziám na pôrodnice
  8. Unicef Slovensko: Zemetrasenie zasiahlo aj tých najzraniteľnejších - deti
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 29 842
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 17 387
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 9 281
  4. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 7 834
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 599
  6. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 3 682
  7. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 482
  8. Ján Valchár: Irán, F-16 a vrcholný výkon čečenských bojovníkov 2 451
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu