Utorok, 31. január, 2023 | Meniny má Emil

X-ové linky chcú zrušiť už od prvého septembra

K DOHODE DOPRAVCOVIA ZATIAĽ NEDOSPELI

Vo viacerých slovenských médiách odzneli informácie, že dopravcovia v Banskej Bystrici sa konečne dohodli. Podľa našich zistení však „vojna dopravcov“ ukončená nie je.
Hovorcovia oboch dotknutých spoločností, ktoré slúžia cestujúcim v meste, nám potvrdili, že rokovania pokračujú. „Je predčasné hovoriť, že sme so Slovenskou autobusovou dopravou Zvolen dospeli k nejakej dohode. Stále sa rokuje, naším cieľom je zachovanie trolejbusovej dopravy, čo deklaroval aj Ivan Saktor, primátor mesta,“ povedal Juraj Jendrišák, vedúci úseku kontroly a mediálnych informácií Dopravného podniku mesta Banská Bystrica, a. s.
Nekonečné rokovania
Rokovania medzi dopravcami trvajú už dlhšie, záujem riešiť situáciu má napokon aj mesto, ktoré je vlastníkom a zriaďovateľom DPM BB. Na ostatnom mestskom zastupiteľstve Saktor zverejnil svoje požiadavky, medzi ktorými bola aj vzájomná akceptácia čipových kariet.
„Samozrejme, nie je to zásadný technický problém. Keď začali premávať naše minibusy, zvolenské čipové karty sme akceptovali,“ povedal Jendrišák.
Zvolenský dopravca, ktorý podpísal zmluvu o výkone vo verejnom záujme s mestom Banská Bystrica v roku 2005, kritizoval zavedenie kyvadlovej dopravy do Sásovej. Tá vraj podniku znižovala tržby, keďže im brala cestujúcich.
„Kyvadlovú dopravu sme spustili na objednávku mesta. Dôvodom bola poddimenzovaná premávka autobusov do Sásovej, kapacitne nestíhali. Zazmluvnené máme aj minibusy a trolejbusy – z toho len trolejbusy spravia milión 250-tisíc kilometrov,“ dodal Jendrišák.
„Mesto nám v zmluve, ktorá je nastavená na šesť rokov, do roku 2012, garantovalo zabezpečovanie systému MHD v Banskej Bystrici ako celku. Tým, že pustili do prevádzky trolejbusy a inú dopravu, bez toho, aby nám to nejako kompenzovali, porušili zmluvu, ktorú s nami uzavreli,“ povedal Marek Modranský, zástupca riaditeľa Slovenskej autobusovej dopravy Zvolen.
Žaloba za pol miliardy
Podnik zvažoval právne kroky, avizoval, že podá žalobu vo výške približne pol miliardy korún, ktorá zahrňovala zmarenú investíciu do MHD BB a nedodržiavanie platnej zmluvy zo strany mesta Banská Bystrica.
„Zrejme aj toto podnietilo mesto, aby ďalej nepreferovalo len svoju dcérsku spoločnosť, Dopravný podnik mesta Banská Bystrica, ale aby začalo opäť dodržiavať našu zmluvu. Ako kompenzáciu ponúklo predĺženie zmluvy do roku 2018. Na kyvadlovú dopravu sme reagovali najmä preto, že to nebola nepravidelná záležitosť, premávali paralelne s našimi autobusmi. Čiastočne tým odoberali tržby našim autobusom. My nemáme problém s tým, že budeme fungovať zároveň s banskobystrickým dopravcom. „Mesto si nás predsa vybralo ako jediného dopravcu pre zabezpečovanie MHD v Banskej Bystrici a od januára 2006 sme mali začať ako jediný dopravca vykonávať dopravu po dobu šiestich rokov. Nebol dôvod na to, aby v Banskej Bystrici vznikal ďalší dopravný podnik, ktorý spôsobí mestu len zvýšenú stratu z MHD,“ povedal Modranský.
Koniec chaosu?
„X-ové“ linky podľa jeho slov zvolenský dopravca zruší. Sporný je len termín. Zatiaľ sa rokuje o prvom septembri ako poslednom dni, kedy na cestách tieto spoje uvidíme. „Týmto krokom chceme zaviesť v Banskej Bystrici organizovanú verejnú dopravu,“ dodal Modranský.
Ďalším bodom v rokovacom programe medzi mestom, banskobystrickým a zvolenským dopravcom sú aj dotácie. „Dotácie na MHD ako celok v meste sa môžu zavedením a udržaním trolejbusov aj strojnásobiť, preto chceme nájsť najschodnejšiu cestu, aby to mesto nestálo príliš veľa peňazí z rozpočtu,“ povedal Modranský.
Tým, že na trh vstúpil druhý dopravca, v meste začalo premávať viacej autobusov, náklady oboch spoločností sa podľa Modranského zvýšili, no tržby klesli. Počet cestujúcich sa nemení, je ovplyvnený aj demografickým vývojom, podľa ktorého v Banskej Bystrici ľudí veľmi nepribúda.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najčítanejšie na My Bystrica

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  2. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  3. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  4. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  6. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  7. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  8. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  1. Ako možno získať prídavky na dieťa v Nemecku?
  2. Kupujete balenú vodu? Vypočítajte si, koľko za ňu ročne miniete!
  3. Táto váha berie vaše chudnutie vážne: Kalórie počíta za vás!
  4. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  5. Svalovice sa netreba obávať
  6. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  7. Study program MANAGEMENT in English language
  8. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 596
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 6 932
  3. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 192
  4. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 2 044
  5. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 588
  6. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 583
  7. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 492
  8. Skontrolujte si, či nemáte predražené úvery a poistenie 683

Blogy SME

  1. Irena Šimuneková: Keď sme na SME
  2. Ján Škerko: Všetko ide podľa plánu, Putinovi sa kráti čas
  3. Otilia Horrocks: Šetríte? Šetríme, šetria.
  4. Marek Brenčič: Pár kilometrov od agresora, dva týždne na Ukrajine
  5. Vladimír Krátky: Ako to dopadne na Ukrajine ?
  6. Jano Kováčik: Nové hlavné mestá vznikajú aj v 21. storočí
  7. Lubo Repka: Dostali sa plavebné spoločnosti z krízy?
  8. Tupou Ceruzou: Tanky pre Ukrajinu
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 15 250
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 13 009
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 7 070
  4. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 676
  5. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 4 566
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 842
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 745
  8. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 252
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Banská Bystrica - aktuálne správy

Kypí vám pri pohľade na deti pozerajúce do telefónu alebo sediace za počítačom krv v žilách? Pozor, aby ste ich nepripravili o úspešnú kariéru. Namiesto zákazov ich naučte počítačom rozumieť - a zabezpečíte im lepšiu budúcnosť.


16 h
Tomáš B. včera putol do väzby. V minulosti už bol trestaný.

Pri naháňačke s policajtmi zrazil troch ľudí.


23 h
Ilustračné foto.

Zlomil si stehennú kosť.


TASR 23 h
Vodiči, ktorí chcú pokračovať v smere na Košice, musia prejsť cez mesto Zvolen.

Výstavba by bola rýchlejšia a finančne menej náročná.


29. jan

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Blogy SME

  1. Irena Šimuneková: Keď sme na SME
  2. Ján Škerko: Všetko ide podľa plánu, Putinovi sa kráti čas
  3. Otilia Horrocks: Šetríte? Šetríme, šetria.
  4. Marek Brenčič: Pár kilometrov od agresora, dva týždne na Ukrajine
  5. Vladimír Krátky: Ako to dopadne na Ukrajine ?
  6. Jano Kováčik: Nové hlavné mestá vznikajú aj v 21. storočí
  7. Lubo Repka: Dostali sa plavebné spoločnosti z krízy?
  8. Tupou Ceruzou: Tanky pre Ukrajinu
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 15 250
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 13 009
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 7 070
  4. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 676
  5. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 4 566
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 842
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 745
  8. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 252
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu