Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

X-ové linky chcú zrušiť už od prvého septembra

K DOHODE DOPRAVCOVIA ZATIAĽ NEDOSPELI

Vo viacerých slovenských médiách odzneli informácie, že dopravcovia v Banskej Bystrici sa konečne dohodli. Podľa našich zistení však „vojna dopravcov“ ukončená nie je.
Hovorcovia oboch dotknutých spoločností, ktoré slúžia cestujúcim v meste, nám potvrdili, že rokovania pokračujú. „Je predčasné hovoriť, že sme so Slovenskou autobusovou dopravou Zvolen dospeli k nejakej dohode. Stále sa rokuje, naším cieľom je zachovanie trolejbusovej dopravy, čo deklaroval aj Ivan Saktor, primátor mesta,“ povedal Juraj Jendrišák, vedúci úseku kontroly a mediálnych informácií Dopravného podniku mesta Banská Bystrica, a. s.
Nekonečné rokovania
Rokovania medzi dopravcami trvajú už dlhšie, záujem riešiť situáciu má napokon aj mesto, ktoré je vlastníkom a zriaďovateľom DPM BB. Na ostatnom mestskom zastupiteľstve Saktor zverejnil svoje požiadavky, medzi ktorými bola aj vzájomná akceptácia čipových kariet.
„Samozrejme, nie je to zásadný technický problém. Keď začali premávať naše minibusy, zvolenské čipové karty sme akceptovali,“ povedal Jendrišák.
Zvolenský dopravca, ktorý podpísal zmluvu o výkone vo verejnom záujme s mestom Banská Bystrica v roku 2005, kritizoval zavedenie kyvadlovej dopravy do Sásovej. Tá vraj podniku znižovala tržby, keďže im brala cestujúcich.
„Kyvadlovú dopravu sme spustili na objednávku mesta. Dôvodom bola poddimenzovaná premávka autobusov do Sásovej, kapacitne nestíhali. Zazmluvnené máme aj minibusy a trolejbusy – z toho len trolejbusy spravia milión 250-tisíc kilometrov,“ dodal Jendrišák.
„Mesto nám v zmluve, ktorá je nastavená na šesť rokov, do roku 2012, garantovalo zabezpečovanie systému MHD v Banskej Bystrici ako celku. Tým, že pustili do prevádzky trolejbusy a inú dopravu, bez toho, aby nám to nejako kompenzovali, porušili zmluvu, ktorú s nami uzavreli,“ povedal Marek Modranský, zástupca riaditeľa Slovenskej autobusovej dopravy Zvolen.
Žaloba za pol miliardy
Podnik zvažoval právne kroky, avizoval, že podá žalobu vo výške približne pol miliardy korún, ktorá zahrňovala zmarenú investíciu do MHD BB a nedodržiavanie platnej zmluvy zo strany mesta Banská Bystrica.
„Zrejme aj toto podnietilo mesto, aby ďalej nepreferovalo len svoju dcérsku spoločnosť, Dopravný podnik mesta Banská Bystrica, ale aby začalo opäť dodržiavať našu zmluvu. Ako kompenzáciu ponúklo predĺženie zmluvy do roku 2018. Na kyvadlovú dopravu sme reagovali najmä preto, že to nebola nepravidelná záležitosť, premávali paralelne s našimi autobusmi. Čiastočne tým odoberali tržby našim autobusom. My nemáme problém s tým, že budeme fungovať zároveň s banskobystrickým dopravcom. „Mesto si nás predsa vybralo ako jediného dopravcu pre zabezpečovanie MHD v Banskej Bystrici a od januára 2006 sme mali začať ako jediný dopravca vykonávať dopravu po dobu šiestich rokov. Nebol dôvod na to, aby v Banskej Bystrici vznikal ďalší dopravný podnik, ktorý spôsobí mestu len zvýšenú stratu z MHD,“ povedal Modranský.
Koniec chaosu?
„X-ové“ linky podľa jeho slov zvolenský dopravca zruší. Sporný je len termín. Zatiaľ sa rokuje o prvom septembri ako poslednom dni, kedy na cestách tieto spoje uvidíme. „Týmto krokom chceme zaviesť v Banskej Bystrici organizovanú verejnú dopravu,“ dodal Modranský.
Ďalším bodom v rokovacom programe medzi mestom, banskobystrickým a zvolenským dopravcom sú aj dotácie. „Dotácie na MHD ako celok v meste sa môžu zavedením a udržaním trolejbusov aj strojnásobiť, preto chceme nájsť najschodnejšiu cestu, aby to mesto nestálo príliš veľa peňazí z rozpočtu,“ povedal Modranský.
Tým, že na trh vstúpil druhý dopravca, v meste začalo premávať viacej autobusov, náklady oboch spoločností sa podľa Modranského zvýšili, no tržby klesli. Počet cestujúcich sa nemení, je ovplyvnený aj demografickým vývojom, podľa ktorého v Banskej Bystrici ľudí veľmi nepribúda.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  4. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  5. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  6. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  7. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  8. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  9. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  10. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 037
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 27 408
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 187
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 253
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 638
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 193
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 457
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 476
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 272
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 928
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Banská Bystrica - aktuálne správy

Národný park si mýlia niektorí ľudia s parkoviskom

Správa Národného parku Nízke Tatry sa obrátila na návštevníkov prírody s výzvou.

Kraj ponúka online platformu, ktorá bežkárov zorientuje v trasách

Aj napriek protiepidemickým opatreniam je možné stráviť zimu v Banskobystrickom samosprávnom kraji (BBSK) aktívne a športovo.

Tak toto je lahôdka. Sneh, bežky a Chmarošský viadukt

Koronavírus: Odberné miesta v Banskej Bystrici

Na Slovensku prebieha celoplošné skríningové testovanie na koronavírus. Pozrite si zoznam odberných miest v Banskej Bystrici.

Ilustračná fotografia.
Milan Mazurek.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Polícia pátra po Ľubošovi Blahovi

Policajti hľadajú Ľuboša Blahu z Hornej Vsi.

Frajeri jazdili autom po zamrznutej priehrade, prelomil sa ľad

Ľad si zmýlili s cestou. Mementom pre všetkých by mali byť tragédie, ktoré sa na Oravskej priehrade stali, no zdá sa, že ľudia sú nepoučiteľní.

Odišiel prvý tréner majstra sveta, lúčil sa s ním aj hokejový reprezentant

Gustáv „Guňo“ Buček nás opustil 7. januára vo veku 77 rokov.

Už ste čítali?