„Samozrejme, že problémy s bezdomovcami sme museli riešiť aj my. Títo ľudia zvykli prespávať na lavičkách vo vestibule. Keďže ide o verejné priestranstvo, pokiaľ nerobili žiadne výtržnosti, Železničná polícia ich odtiaľ nemohla vykázať,“ povedal Kollár.
Večný boj
Mestá sa so spomínaným problémom vyrovnávajú rôzne. V Žiline napríklad z vestibulu stanice odstránili lavičky. Vo Zvolene zasa predelili priestor na dve časti. Jednu vyhradili pre cestujúcich, ktorí majú lístok. Druhá je prístupná pre každého, ibaže v nej nie sú lavičky.
„Situáciu v Banskej Bystrici sme nechceli riešiť tak radikálne ako v Žiline. Predsa len, trpeli by najmä bežní cestujúci. Zároveň sme nemohli prebrať ani zvolenský príklad, keďže náš vestibul na to nemá vhodný pôdorys. Rozhodli sme sa preto v nočných hodinách, keď vlaky nepremávajú, Železničnú stanicu uzatvárať. Takýto režim funguje už od prvého apríla 2008 a dnes môžeme skonštatovať, že naša taktika slávi úspech,“ uviedol.
Na otázku, čo s cestujúcimi, ktorí zmeškali vlak, odpovedal: „Pre takýchto ľudí nie je problém urobiť výnimku a pustiť ich dovnútra. Samozrejme, musia sa preukázať cestovnými lístkami.“