Podujatie Grand Prix Slovensko s romantickým podtitulom Nostalgia v oblakoch pary si získalo uznanie a popularitu nielen doma, ale na celom „starom“ kontinente.
Na starej zvolenskej stanici súťažilo po desiaty krát sedem parných lokomotív z piatich krajín. V šprintoch dominovala bratislavská Kačena, no z celkového prvenstva sa tešili domáci.
Jubilejného 10. ročníka sa zúčastnilo sedem oceľových tátošov poháňaných parou z Poľska, Maďarska, Českej republiky, Luxemburska a Slovenska. Mohlo ich byť ešte viac, ale prihlásená mašinka z Veľkej Británie zostala pre požiar v podmorskom tuneli za Lamanšským prielivom. Niektoré posádky si pamätajú začiatky súťaženia vo Zvolene v roku 1999 a keďže sa stali pravidelnými účastníkmi, ako napríklad moravská alebo zvolenská, prejavili svoju zdatnosť najmä v disciplínach, v ktorých sa vyžadovala zručnosť. Tak tomu bolo pri „Anglickej pošte“ alebo pri „Pomste indiánov“. Ani ony sa však nevyhli chybám. V šprintoch zase dominovali útlejšie lokomotívy, najmä populárna Kačena, ktorá sa presťahovala z vrútockého do bratislavského depa. Snahou organizátorov je, aby každý rok prišli s niečím novým. Tentoraz sa pretekári zahrali na rytierov. Ukázalo sa, že trafiť za jazdy lokomotívy balón šantiaci vo vánku (a prepichnúť ho), alebo premiestniť venček, vôbec nie je také jednoduché, ako by sa na prvý pohľad zdalo. Zvolenské mažoretky, ktoré spolu s hudobnými kapelami Pacipacifik a Ploštín punk oživili podujatie, s miernym strachom v srdiečku sa opäť dali symbolicky „prikuť“ ku koľajniciam, no aj túto disciplínu zvládli súťažiaci na výbornú, dievčiny zachránili pred krutým osudom, takže môžeme skonštatovať, že aj tohto roku sa preteky zaobišli bez škrabancov, za čo patrí vďaka organizátorom i disciplinovanosti divákov, ktorých sa v sobotu na starej zvolenskej stanici zišlo vari viac ako 5 000. Ich najväčší potlesk zožala samozrejme domáca, zvolenská posádka, ktorá na storočnej parnej mašinke získala prvenstvo v jubilejnom ročníku. Ocenenie im odovzdal minister dopravy Ľubomír Vážny, pod ktorého záštitou sa Nostalgia v oblakoch pary uskutočnila.
Samozrejme, že lokomotívy, z ktorých niektoré si pamätajú až predminulé storočie, sa tešili veľkému záujmu malých i veľkých. A to nielen počas pretekov, ale aj na prehliadke v Rušňovom depe. Dlhý rad bol aj pred vagónom s modelmi a zážitkom pre deti bola aj jazda na miniatúrnom vláčiku. Po celý deň sa na nástupišti svojou žlťou vynímala moderná poľská súprava Totus Tuus, ktorú vyrobili v roku 2006 v Novom Targu ako dar vďaky za pontifikát Jána Pavla II. Dĺžka súpravy je 68 metrov, hmotnosť 137 ton, a môže sa preháňať až 110-kilometrovou rýchlosťou. Má 152 sedačiek, miesta pre imobilných, kamery na snímanie trate i interiéru, LCD monitory a ďalšie technické vymoženosti pre pohodlie i prácu pasažierov.
A hoci zo stĺpov dymu, ktoré sa v sobotu vznášali nad zvolenskou nákladnou stanicou a blízkym depom, sa každému ušiel kúsok do očí či do vlasov, všetci to brali ako súčasť dobrej nálady. Kto chcel, mohol si ju ísť vylepšiť na Radvanský jarmok - vlakom, ktorý - ako inak - ťahala ako za starých čias parná lokomotíva. Nadšenci železničnej histórie si mohli prísť na svoje aj v nedeľu, keď podujatie pokračovalo prezentáciou historických koľajových vozidiel na trati zo Zvolena do Dobrej Nivy.