Toho sa kraj dopustil tým, že v podmienkach licencie na prevádzkovanie trolejbusovej dopravy uložil žiadateľovi povinnosť časových odstupov od spojov iných dopravcov. Ako informovala hovorkyňa BBSK Iveta Kureková, kraj podal proti rozhodnutiu PMÚ rozklad a Rada PMÚ konanie voči BBSK zastavila. Kraj namietal, že jej rozhodnutie o licencii nemohlo obmedziť hospodársku súťaž, pretože nenadobudlo právoplatnosť a vykonateľnosť. Účastníci licenčného konania sa totiž proti tomuto rozhodnutiu BBSK odvolali na ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií.
„Rada PMÚ vyhodnotila túto námietku ako zásadnú pre posúdenie prípadu a konanie voči BBSK za porušenie zákona o ochrane hospodárskej súťaže zastavila,“ uviedla Kureková.
V licencii na prevádzku trolejbusovej dopravy v Banskej Bystrici, ktorú BBSK vydal pre Dopravný podnik mesta Banská Bystrica začiatkom júla minulého roka, stanovil, že „v čase od 6. do 9. a medzi 13. až 17. hodinou budú spoje vedené najmenej 10 minút pred alebo po časovej polohe spojov iných dopravcov zo zastávok v meste Banská Bystrica. V ostatných časoch budú spoje vedené za podmienky zachovania minimálneho časového odstupu od existujúcich odchodov spojov iných dopravcov zo zastávok v meste Banská Bystrica v rozsahu 30 minút.“
Podľa DPMBB takéto podmienky prakticky znemožňovali prevádzku trolejbusov a zvýhodňovali druhého prevádzkovateľa banskobystrickej mestskej dopravy - firmu SAD Zvolen, ktorá zastávky tiež využíva. „Podľa takej licencie mohli trolejbusy voziť cestujúcich prakticky iba v noci,“ komentoval vtedy rozhodnutie BBSK hovorca DPMBB Juraj Jendrišák.
Rovnaký názor má aj PMÚ, ktorý podľa jeho hovorkyne Alexandry Bernáthovej zistil, že licencia bola od jej vydania fakticky nevykonateľná alebo vykonateľná v nepatrnom rozsahu. DPMBB by nemohol reálne prevádzkovať verejnú dopravu, lebo by nemal možnosť umiestniť rozhodujúcu časť svojich spojov. BBSK svojím rozhodnutím o licencii podľa PMÚ zvýhodnil konkurenčného dopravcu SAD Zvolen. DPMBB sa proti rozhodnutiu BBSK o licencii odvolal na ministerstvo dopravy a to mu koncom septembra minulého roka dalo za pravdu. Obmedzujúce podmienky v licencii zrušilo a zároveň zmenilo termín konca platnosti licencie z konca roka 2008 na koniec roka 2013.