Dôvodom, prečo je Horehronie pre zahraničných investorov stále zaujímavé len ako pekný kraj, sú mizerné cesty. Samotné Brezno pritom zadúša 15-tisíc áut, ktoré prejdú denne jeho centrom.
BREZNO. Po devätnástich rokoch prázdnych sľubov by sa to malo zmeniť. Na výjazdovom zasadnutí vlády v Brezne vlani, 13. februára, Robert Fico oznámil, že vyčlení prostriedky na rekonštrukciu cesty I/66 úsek Brezno - Polomka, spojenú s výstavbou obchvatu mesta s nákladom vyše 116 miliónov eur (3,5 miliardy korún). Podľa uznesenia vlády č. 103/2008, vychádzajúceho z návrhu na zlepšenie sociálnej, ekonomickej a hospodárskej situácie v okrese, prvá etapa prác na trase dlhej 18 kilometrov by sa mala začať do konca tohto roku.
Projekt mimo ohrozenia
Rovnakým termínom zaväzuje Slovenskú správu ciest, Investorský útvar Banská Bystrica, aby v súlade s uznesením zabezpečila prípravu nasledovných stavieb: Cesta Polomka - hranica Prešovského samosprávneho kraja, cesta I/66 Brezno-Polomka, cesta I/66 B. Bystrica - Brezno a cesta I/66 Brezno - obchvat.
Napriek tomu, že kríza neobišla ani Slovensko a v regióne už stovky ľudí prišli o zamestnanie, podľa informácií, ktoré nám poskytol Ľubomír Karásek, tlačový hovorca ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií, projekt ako taký ohrozený nie je. Všetky úlohy súvisiace s prípravou a začatím I. etapy prác naďalej platia, nezmenil sa ani objem prostriedkov vyčlenených na jeho realizáciu.
Pokúšali sme sa zistiť, či Slovenská správa ciest, Investorský útvar Banská Bystrica dodrží svoj časový limit na prípravu štúdie.
Dostali sme sa len po odporúčanie na tlačovú hovorkyňu v Bratislave. Riaditeľ útvaru Peter Polešenský, od ktorého sa očakáva, že vie, či áno alebo nie, odpovedať odmietol.