Štvrtok, 9. február, 2023 | Meniny má Zdenko

Mestská doprava má stále dvoch prevádzkovateľov

Mestskú verejnú osobnú dopravu v Banskej Bystrici naďalej prevádzkujú dvaja dopravcovia, hoci podľa memoranda o porozumení, ktoré ešte vlani v apríli podpísal primátor Ivan Saktor s predstaviteľmi firmy SAD Zvolen, by ju mal zabezpečovať len Dopravný podn

ik mesta Banská Bystrica.

BANSKÁ BYSTRICA. Cestujúcim to často komplikuje situáciu. Napríklad, keď si potrebujú pozrieť odchody všetkých spojov vybratým smerom, na viacerých zastávkach ich nenájdu na jednom označníku cestovných poriadkov, ale musia chodiť niekoľko metrov od označníka pre linky jedného dopravcu k druhému. Autobusové linky totiž stále prevádzkuje SAD Zvolen a DPMBB prevádzkuje trolejbusové a minibusové linky, pričom trasy autobusov a trolejbusov sú v niektorých prípadoch z veľkej časti totožné. Aj na internetových stránkach poskytujú dopravcovia informácie len o cestovných poriadkoch na svojich linkách.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Z memoranda o porozumení sa zatiaľ naplnila len časť o kapitálovom vstupe SAD Zvolen do vtedy 100-percentnej mestskej firmy DPMBB. Od leta minulého roka je SAD Zvolen jej 49-percentným akcionárom. Následný presun prevádzky celej MVOD pod DPMBB, ako to predpokladalo memorandum, sa však doteraz neuskutočnil. Primátor Saktor pritom po podpise memoranda uviedol, že sa tak naplní cieľ mesta, aby mestskú dopravu zabezpečoval jeden dopravca, čo malo priniesť jej skvalitnenie. "Mesto bude mať v tomto dopravnom podniku balík, ktorý mu umožní kontrolu nad dopravou. Výsledok bude ten, že nový dopravný systém bude zabezpečovať jeden operátor, nebudú tam duplicity v jazdách," povedal vtedy Saktor. Odvtedy sa systém liniek takmer nezmenil. SAD Zvolen má po vstupe do DPMBB kontrou aj nad trolejbusovými a minibusovými linkami, kým dosah mesta na autobusové linky zostal rovnaký ako pred podpisom memoranda.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa dnešného Saktorovho vyjadrenia k odbúraniu súbehov liniek došlo a zastavili sa aj "nezmyselné preteky medzi autobusmi a trolejbusmi". Ciele uvedené v memorande sa podľa neho napĺňajú postupne, ako to situácia v jednotlivých podnikoch umožňuje. "V tomto období ďalej dochádza k zjednocovaniu procesov, ktoré cestujúca verejnosť priamo nevidí, ale predstavujú vysoký potenciál úspor. Ide najmä o spoločné tankovanie pohonných hmôt, využívanie jednotnej opravárenskej štruktúry na vozidlá, spoločne sa začala riešiť otázka odbavovacieho systému a jeho prípadnej výmeny," uviedol vo svojom stanovisku Saktor, úplne zhodne so stanoviskom vedúceho odboru dopravných informácií SAD Zvolen Marka Modranského k tým istým otázkam.

Kým Saktorovo stanovisko je zhodné s prvou časťou Modranského stanoviska, odpoveď predsedu predstavenstva DPMBB Michala Němca je zhodná s druhou časťou Modranského stanoviska. Obaja uviedli, že predstavenstvo DPMBB, ktorého členmi sú aj členovia manažmentu SAD Zvolen, rieši otázku integrácie MVOD na každom zasadnutí a postupne pripravuje ďalšie kroky k naplneniu cieľov memoranda. "Je potrebné si uvedomiť, že oba podniky zabezpečujú aj realizáciu iných nutných projektov, ktoré majú v daný čas prioritu. V SAD Zvolen to bola finalizácia projektu v rámci čerpania eurofondov, čo prinieslo na jeseň 2009 15 nových autobusov s ekologickým pohonom na CNG (stlačený zemný plyn). DPMB začiatkom tohto roka zasa finalizoval viac ako ročné rokovania s SAD BB o odkúpení trolejovej trate a depa v Kremničke a súbežne pripravoval aj žiadosť o prostriedky z eurofondov, potrebné na odstránenie historického investičného dlhu, týkajúceho sa najmä trolejových vozidiel," uvádza sa v Němcovom aj Modranského stanovisku.

Najčítanejšie na My Bystrica

Inzercia - Tlačové správy

  1. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  2. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  3. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  4. SME ženy a Jamie Oliver: Toto menu platí iba vo februári
  5. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  6. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  7. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  8. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  1. Bezpečnosť pri šoférovaní vychádza z dobrého videnia
  2. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  3. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  4. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  5. SME ženy a Jamie Oliver: Toto menu platí iba vo februári
  6. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí
  7. Na bezpečnom internete záleží
  8. Ako vyzerá inteligentný bytový dom? Tajomstvo je v technológiách
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 4 816
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 4 029
  3. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí 3 382
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 204
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 833
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model 709
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka 681
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 342

Blogy SME

  1. Matúš Lazúr: Teplý obed je mýtus. V bohatom Nórsku deti v škole obed nemajú.
  2. Tupou Ceruzou: Norbert Bödör je obžalovaný v ďalšej kauze
  3. Júlia Piraňa Mikolášiková: Prišiel si pozrieť korupčný prípad Lipšicovho nominanta. Súd mu nariadil sledovať kauzy
  4. Jozef Stasík: EU a roboty
  5. Marek Mačuha: Falošný poplach - 2. Klimatické modely
  6. Roman Daniel Baranek: Varíme s Medveďom - Tekvica + cuketa v jednom jedle
  7. Pavel Macko: 8. február - deň, ktorý mal vojsť do dejín.
  8. Tomáš Vodvářka: Morálka nebo prachy?
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 30 042
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 18 556
  3. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 9 494
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 6 829
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 611
  6. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii 3 388
  7. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 525
  8. Helena Smihulova Laucikova: Predtým ako som zostarla 2 394
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  5. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Banská Bystrica - aktuálne správy

Kapitán Dukly Polievka v osemfinálovom zápase Slovnaft Cupu proti Slovanu Bratislava.

Zápas sa hral v mrazivom počasí.


(sč) a 1 ďalší 7. feb
Ilustračná fotografia.

Ľad majú istý do konca apríla.


7. feb
Ilustračná fotografia.

Podmienky na športovanie nie sú ideálne a niektoré úseky sú nebezpečné.


TASR 7. feb
Na mieste udalosti.

Vodiči sú povinní odstrániť si sneh a ľad z auta aj nákladu.


6. feb

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Blogy SME

  1. Matúš Lazúr: Teplý obed je mýtus. V bohatom Nórsku deti v škole obed nemajú.
  2. Tupou Ceruzou: Norbert Bödör je obžalovaný v ďalšej kauze
  3. Júlia Piraňa Mikolášiková: Prišiel si pozrieť korupčný prípad Lipšicovho nominanta. Súd mu nariadil sledovať kauzy
  4. Jozef Stasík: EU a roboty
  5. Marek Mačuha: Falošný poplach - 2. Klimatické modely
  6. Roman Daniel Baranek: Varíme s Medveďom - Tekvica + cuketa v jednom jedle
  7. Pavel Macko: 8. február - deň, ktorý mal vojsť do dejín.
  8. Tomáš Vodvářka: Morálka nebo prachy?
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 30 042
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 18 556
  3. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 9 494
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 6 829
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 611
  6. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii 3 388
  7. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 525
  8. Helena Smihulova Laucikova: Predtým ako som zostarla 2 394
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  5. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu