ik mesta Banská Bystrica.
BANSKÁ BYSTRICA. Cestujúcim to často komplikuje situáciu. Napríklad, keď si potrebujú pozrieť odchody všetkých spojov vybratým smerom, na viacerých zastávkach ich nenájdu na jednom označníku cestovných poriadkov, ale musia chodiť niekoľko metrov od označníka pre linky jedného dopravcu k druhému. Autobusové linky totiž stále prevádzkuje SAD Zvolen a DPMBB prevádzkuje trolejbusové a minibusové linky, pričom trasy autobusov a trolejbusov sú v niektorých prípadoch z veľkej časti totožné. Aj na internetových stránkach poskytujú dopravcovia informácie len o cestovných poriadkoch na svojich linkách.
Z memoranda o porozumení sa zatiaľ naplnila len časť o kapitálovom vstupe SAD Zvolen do vtedy 100-percentnej mestskej firmy DPMBB. Od leta minulého roka je SAD Zvolen jej 49-percentným akcionárom. Následný presun prevádzky celej MVOD pod DPMBB, ako to predpokladalo memorandum, sa však doteraz neuskutočnil. Primátor Saktor pritom po podpise memoranda uviedol, že sa tak naplní cieľ mesta, aby mestskú dopravu zabezpečoval jeden dopravca, čo malo priniesť jej skvalitnenie. "Mesto bude mať v tomto dopravnom podniku balík, ktorý mu umožní kontrolu nad dopravou. Výsledok bude ten, že nový dopravný systém bude zabezpečovať jeden operátor, nebudú tam duplicity v jazdách," povedal vtedy Saktor. Odvtedy sa systém liniek takmer nezmenil. SAD Zvolen má po vstupe do DPMBB kontrou aj nad trolejbusovými a minibusovými linkami, kým dosah mesta na autobusové linky zostal rovnaký ako pred podpisom memoranda.
Podľa dnešného Saktorovho vyjadrenia k odbúraniu súbehov liniek došlo a zastavili sa aj "nezmyselné preteky medzi autobusmi a trolejbusmi". Ciele uvedené v memorande sa podľa neho napĺňajú postupne, ako to situácia v jednotlivých podnikoch umožňuje. "V tomto období ďalej dochádza k zjednocovaniu procesov, ktoré cestujúca verejnosť priamo nevidí, ale predstavujú vysoký potenciál úspor. Ide najmä o spoločné tankovanie pohonných hmôt, využívanie jednotnej opravárenskej štruktúry na vozidlá, spoločne sa začala riešiť otázka odbavovacieho systému a jeho prípadnej výmeny," uviedol vo svojom stanovisku Saktor, úplne zhodne so stanoviskom vedúceho odboru dopravných informácií SAD Zvolen Marka Modranského k tým istým otázkam.
Kým Saktorovo stanovisko je zhodné s prvou časťou Modranského stanoviska, odpoveď predsedu predstavenstva DPMBB Michala Němca je zhodná s druhou časťou Modranského stanoviska. Obaja uviedli, že predstavenstvo DPMBB, ktorého členmi sú aj členovia manažmentu SAD Zvolen, rieši otázku integrácie MVOD na každom zasadnutí a postupne pripravuje ďalšie kroky k naplneniu cieľov memoranda. "Je potrebné si uvedomiť, že oba podniky zabezpečujú aj realizáciu iných nutných projektov, ktoré majú v daný čas prioritu. V SAD Zvolen to bola finalizácia projektu v rámci čerpania eurofondov, čo prinieslo na jeseň 2009 15 nových autobusov s ekologickým pohonom na CNG (stlačený zemný plyn). DPMB začiatkom tohto roka zasa finalizoval viac ako ročné rokovania s SAD BB o odkúpení trolejovej trate a depa v Kremničke a súbežne pripravoval aj žiadosť o prostriedky z eurofondov, potrebné na odstránenie historického investičného dlhu, týkajúceho sa najmä trolejových vozidiel," uvádza sa v Němcovom aj Modranského stanovisku.