Mestská doprava má stále dvoch prevádzkovateľov

Mestskú verejnú osobnú dopravu v Banskej Bystrici naďalej prevádzkujú dvaja dopravcovia, hoci podľa memoranda o porozumení, ktoré ešte vlani v apríli podpísal primátor Ivan Saktor s predstaviteľmi firmy SAD Zvolen, by ju mal zabezpečovať len Dopravný podn

ik mesta Banská Bystrica.

BANSKÁ BYSTRICA. Cestujúcim to často komplikuje situáciu. Napríklad, keď si potrebujú pozrieť odchody všetkých spojov vybratým smerom, na viacerých zastávkach ich nenájdu na jednom označníku cestovných poriadkov, ale musia chodiť niekoľko metrov od označníka pre linky jedného dopravcu k druhému. Autobusové linky totiž stále prevádzkuje SAD Zvolen a DPMBB prevádzkuje trolejbusové a minibusové linky, pričom trasy autobusov a trolejbusov sú v niektorých prípadoch z veľkej časti totožné. Aj na internetových stránkach poskytujú dopravcovia informácie len o cestovných poriadkoch na svojich linkách.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Z memoranda o porozumení sa zatiaľ naplnila len časť o kapitálovom vstupe SAD Zvolen do vtedy 100-percentnej mestskej firmy DPMBB. Od leta minulého roka je SAD Zvolen jej 49-percentným akcionárom. Následný presun prevádzky celej MVOD pod DPMBB, ako to predpokladalo memorandum, sa však doteraz neuskutočnil. Primátor Saktor pritom po podpise memoranda uviedol, že sa tak naplní cieľ mesta, aby mestskú dopravu zabezpečoval jeden dopravca, čo malo priniesť jej skvalitnenie. "Mesto bude mať v tomto dopravnom podniku balík, ktorý mu umožní kontrolu nad dopravou. Výsledok bude ten, že nový dopravný systém bude zabezpečovať jeden operátor, nebudú tam duplicity v jazdách," povedal vtedy Saktor. Odvtedy sa systém liniek takmer nezmenil. SAD Zvolen má po vstupe do DPMBB kontrou aj nad trolejbusovými a minibusovými linkami, kým dosah mesta na autobusové linky zostal rovnaký ako pred podpisom memoranda.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa dnešného Saktorovho vyjadrenia k odbúraniu súbehov liniek došlo a zastavili sa aj "nezmyselné preteky medzi autobusmi a trolejbusmi". Ciele uvedené v memorande sa podľa neho napĺňajú postupne, ako to situácia v jednotlivých podnikoch umožňuje. "V tomto období ďalej dochádza k zjednocovaniu procesov, ktoré cestujúca verejnosť priamo nevidí, ale predstavujú vysoký potenciál úspor. Ide najmä o spoločné tankovanie pohonných hmôt, využívanie jednotnej opravárenskej štruktúry na vozidlá, spoločne sa začala riešiť otázka odbavovacieho systému a jeho prípadnej výmeny," uviedol vo svojom stanovisku Saktor, úplne zhodne so stanoviskom vedúceho odboru dopravných informácií SAD Zvolen Marka Modranského k tým istým otázkam.

Kým Saktorovo stanovisko je zhodné s prvou časťou Modranského stanoviska, odpoveď predsedu predstavenstva DPMBB Michala Němca je zhodná s druhou časťou Modranského stanoviska. Obaja uviedli, že predstavenstvo DPMBB, ktorého členmi sú aj členovia manažmentu SAD Zvolen, rieši otázku integrácie MVOD na každom zasadnutí a postupne pripravuje ďalšie kroky k naplneniu cieľov memoranda. "Je potrebné si uvedomiť, že oba podniky zabezpečujú aj realizáciu iných nutných projektov, ktoré majú v daný čas prioritu. V SAD Zvolen to bola finalizácia projektu v rámci čerpania eurofondov, čo prinieslo na jeseň 2009 15 nových autobusov s ekologickým pohonom na CNG (stlačený zemný plyn). DPMB začiatkom tohto roka zasa finalizoval viac ako ročné rokovania s SAD BB o odkúpení trolejovej trate a depa v Kremničke a súbežne pripravoval aj žiadosť o prostriedky z eurofondov, potrebné na odstránenie historického investičného dlhu, týkajúceho sa najmä trolejových vozidiel," uvádza sa v Němcovom aj Modranského stanovisku.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Bystrica

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 94 463
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 935
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 622
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 461
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 764
  6. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 5 338
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 262
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 697
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu