Streda, 8. február, 2023 | Meniny má Zoja

Tunelovaniu župných ciest zabránia stanovy

Banskobystrická regionálna správa ciest má nové vedenie, dcérsku s. r. o. Regionálne cesty zrejme zruší.

BANSKÁ BYSTRICA . Župná firma Banskobystrická regionálna správa ciest (BBRSC), ktorá vlani bez vedomia dozornej rady aj členov predstavenstva založila dcérsku firmu Regionálne cesty, presunula na ňu správu župných ciest a následne väčšinovú časť z nej predala súkromnej firme z Londýna, má nové predstavenstvo a stanovy. Informoval o tom župan Vladimír Maňka s tým, že nové stanovy by mali zabrániť možnosti zopakovania podobnej kauzy v budúcnosti. "Aby si tu hocikto nezmyslel, nejaký jednotlivec alebo predseda VÚC, alebo ktokoľvek, že tu chce niečo urobiť a urobí to sám tak, že ostatní sa iba pozerajú a nestihnú sa čudovať," povedal Maňka. Tohtotýždňové mimoriadne valné zhromaždenie BBRSC požiadalo vedenie tejto firmy o urýchlené riešenie situácie s dcérskou firmou Regionálne cesty. Podľa Maňku by mala táto dcérska firma zaniknúť. Spoločnosť s ručením obmedzeným Regionálne cesty vznikla 28. októbra ako 100-percentná dcérska firma akciovej spoločnosti BBRSC, ktorej 100-percentným akcionárom je Banskobystrický samosprávny kraj. O založení dcérskej firmy nevedeli členovia predstavenstva ani dozornej rady BBRSC, župní poslanci sa o ňom dozvedeli náhodou z obchodného registra. Zmluvou z 25. novembra prešli z BBRSC na firmu Regionálne cesty ako nepeňažný vklad práva a povinnosti z Rámcovej zmluvy o údržbe, zabezpečujúce objednávky na údržbu ciest vo vlastníctve Banskobystrickej župy do konca roka 2037.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Od 1. decembra sa novým, 70-percentným majiteľom Regionálnych ciest stala firma CENTRAL AND EASTERN EUROPE INFRASTRUCTURE INVESTMENTS LIMITED, sídliaca v Londýne. Pôvodná materská firma Banskobystrická regionálna správa ciest zostala menšinovým vlastníkom, keď jej vklad bol 8-tisíc eur, kým vklad britskej firmy 19-tisíc eur. Výsledkom celého procesu bolo, že banskobystrická župa si u väčšinovo súkromnej firmy Regionálne cesty musela údržbu svojich ciest objednávať každoročne pod hrozbou pokuty vo výške 20 percent z celoročného úhrnu ceny prác a výkonov. Pre tento rok by táto pokuta bola 1,82 milióna eur.

Celý proces označili viacerí župní poslanci aj novozvolený predseda Banskobystrického samosprávneho kraja Vladimír Maňka za možné tunelovanie. Vtedajší župan Milan Murgaš, ktorý ako štatutárny zástupca samosprávneho kraja ako stopercentného akcionára zastával v BBRSC funkciu valného zhromaždenia, proces obhajoval tým, že má smerovať k zvýšeniu efektívnosti, kvality a hospodárnosti pri údržbe ciest II. a III. triedy. Podpredseda dozornej rady Banskobystrickej regionálnej správy ciest Ladislav Kukolík odoslal v tejto súvislosti 14. decembra na prokuratúru trestné oznámenie na neznámeho páchateľa pre podozrenie z porušovania zákonov a trestnej činnosti. O tri dni konateľ Regionálnych ciest Miloš Macko informoval, že jediným majiteľom tejto firmy sa opäť stáva BBRSC, ktorej britský spoločník predal svoj podiel. Macko agentúre poskytol aj vyhlásenie riaditeľa firmy CENTRAL AND EASTERN EUROPE INFRASTRUCTURE INVESTMENTS LIMITED Edwarda Lestradea, podľa ktorého sa táto firma rozhodla "vystúpiť z projektu verejno-súkromného partnerstva (...) po zvážení finančnej situácie spoločnosti Regionálne cesty a preskúmania možnosti úhrady strát a dlhov, ktoré vznikli spoločnosti BBRSC v súvislosti so správou a údržbou ciest v kraji." BBRSC sa opätovným stopercentným majiteľom Regionálnych ciest stala podľa výpisu z obchodného registra 8. januára.

Najčítanejšie na My Bystrica

Inzercia - Tlačové správy

  1. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  2. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  3. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  4. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  5. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  6. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  7. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  8. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  1. Na bezpečnom internete záleží
  2. Ako vyzerá inteligentný bytový dom? Tajomstvo je v technológiách
  3. Podporujme imunitu aj vysokočistým beta glukánom
  4. Môjobchod posilňuje svoju pozíciu v Košickom kraji
  5. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  6. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  7. O2 predstavilo novú generáciu O2 Paušálov
  8. Nadácia COOP Jednota podporila Nemocnicu s poliklinikou Brezno
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 14 284
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 3 419
  3. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 256
  4. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 168
  5. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 728
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model 621
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka 498
  8. Môjobchod posilňuje svoju pozíciu v Košickom kraji 222

Blogy SME

  1. Juraj Gavora: Denník Postoj ako ufňukaná konzerváreň
  2. Tupou Ceruzou: Obedy zadarmo
  3. Jozef Stasík: Prečo nemôžeme byť Singapurom?
  4. Ján Škerko: Obedy zadarmo? Trochári! Aj raňajky.
  5. Martina Paulenová: Viróza
  6. Nikola Jakubská: Trauma z pôrodu a prečo neveriť recenziám na pôrodnice
  7. Eduard Suchánek, Mobilné Slovensko: Vzdali sa vlastných automobilov a funguje im to. Estónci sa zamilovali do zdieľaných áut.
  8. Lukáš Reich: Putinov Wienerschnizel
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 29 803
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 17 379
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 9 266
  4. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 7 486
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 599
  6. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 3 814
  7. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 472
  8. Ján Valchár: Irán, F-16 a vrcholný výkon čečenských bojovníkov 2 446
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Banská Bystrica - aktuálne správy

Kapitán Dukly Polievka v osemfinálovom zápase Slovnaft Cupu proti Slovanu Bratislava.

Zápas sa hral v mrazivom počasí.


(sč) a 1 ďalší 10 h
Ilustračná fotografia.

Ľad majú istý do konca apríla.


14 h
Ilustračná fotografia.

Podmienky na športovanie nie sú ideálne a niektoré úseky sú nebezpečné.


TASR 19 h
Na mieste udalosti.

Vodiči sú povinní odstrániť si sneh a ľad z auta aj nákladu.


6. feb

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Skúsený jaskyniar hovorí, že tak veľké objavy nečakali.


17 h

O incidente informovala mestská polícia Liptovského Hrádku.


19 h

Na Slovensku je približne 400-tisíc ľudí závislých od alkoholu.


6. feb

Vyberajte spomedzi 30 kysuckých športovkýň a športovcov, ktorí v ušlom roku dosahovali úspechy na celoslovenskom i svetovom fóre.


Tomáš Urbaník 6. feb

Blogy SME

  1. Juraj Gavora: Denník Postoj ako ufňukaná konzerváreň
  2. Tupou Ceruzou: Obedy zadarmo
  3. Jozef Stasík: Prečo nemôžeme byť Singapurom?
  4. Ján Škerko: Obedy zadarmo? Trochári! Aj raňajky.
  5. Martina Paulenová: Viróza
  6. Nikola Jakubská: Trauma z pôrodu a prečo neveriť recenziám na pôrodnice
  7. Eduard Suchánek, Mobilné Slovensko: Vzdali sa vlastných automobilov a funguje im to. Estónci sa zamilovali do zdieľaných áut.
  8. Lukáš Reich: Putinov Wienerschnizel
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 29 803
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 17 379
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 9 266
  4. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 7 486
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 599
  6. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 3 814
  7. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 472
  8. Ján Valchár: Irán, F-16 a vrcholný výkon čečenských bojovníkov 2 446
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu