BREZNO. Prácu uľahčí aj technickým službám ako správcovi komunikácií, keďže tie boli nanovo pomerané. TASR informovala Mariana Daxnerová, vedúca oddelenia investičného, dopravy a komunálnych služieb Mestského úradu v Brezne.
"Celý materiál je o komunikáciách. O ich dĺžkach, šírkach a o ich technickom stave," pokračovala s tým, že doteraz pracovali s materiálom, ktorý sa už ďalej používať nedal, nakoľko v ňom boli neaktuálne informácie. Komunikácie bolo teda potrebné ešte raz zmerať a vyhodnotiť. Zmapované boli síce už v passporte z roku 1990, "ale nikdy nebolo vydané rozhodnutie v súlade s predpismi, aby boli tieto komunikácie zatriedené do ciest I., II. a III. triedy a taktiež chodníkov ako IV. triedy," objasnila Daxnerová.
Ako uviedla, výstavba pred niekoľkými rokmi nebola až taká húfna a trochu stagnovala, preto materiál obnovili až teraz. "Doprava najmä v časti Vrchdolinka alebo Podkoreňová strašne vzrástla, pribudlo tam veľa rodinných domov a my sme nikde nemali podklad, či je tam možná výstavba alebo nie," informovala Daxnerová.
Materiál budú využívať najmä na oddeleniach územného plánovania a majetkovom. Pri predaji pozemku budú na základe neho rozhodovať, pokiaľ ho možno predať, či sa na ňom môže postaviť rodinný dom a za akých podmienok. Občan i projektant budú mať tiež prehľad o tom, na akú dopravu je daná komunikácia vhodná a či je z nej možný odvoz komunálneho odpadu.
Mesto má 165 kilometrov prašných a asfaltových ciest. "Celková dĺžka sa nezmenila, niektoré hranice boli určené trošku inak, o meter, dva, to je zanedbateľné," dodala Daxnerová.