BANSKÁ BYSTRICA. Útvar hlavného architekta v Banskej Bystrici spracoval pre GIS portál nový modul „Reklama". Táto databáza má sprehľadniť rozmiestňovanie reklám v meste. Informovala o tom Monika Pastuchová, hovorkyňa magistrátu.
Pracovníci ÚHA a súkromná firma pri tvorbe databázy napočítali v lete minulého roku celkovo 1114 bilboardov na území mesta. „Stavebný úrad v súčasnosti dopĺňa potrebné údaje z rozhodnutí o umiestnení reklamných zariadení," uviedla Pastuchová. Mesto totiž nemalo prehľad nielen o počte ale ani o legálnosti všetkých reklám.
Nejasné podmienky
Otázne je, či nový systém pomôže vyriešiť situáciu na najkritickejších miestach v Banskej Bystrici. Diskusiu vzbudil najmä bigboard, ktorý stojí nad problematickou križovatkou neďaleko mestského úradu. Kvôli dopravnej neprehľadnosti interpelovali na magistrát aj niektorí poslanci mestského zastupiteľstva. Ide o súkromný pozemok, na ktorom majiteľ, spoločnosť VAV invest, splnil všetky podmienky a získal stavebné povolenie. Stavebný úrad spolupracuje pri schvaľovaní aj s ÚHA a Dopravným inšpektorátom. „Riadime sa všeobecnými technickými podmienkami pre povoľovanie stavieb. Do úvahy sa berú konkrétne možnosti danej lokality," uviedol Stanislav Ferianc zo SÚ.
Pol roka od spočítania
Mestský úrad poznal počet bilbordov už v septembri minulého roku. Ani po šiestich mesiacoch stále nie je jasné, ktoré z nich sú na svojom mieste správne. Pavol Vaník, vedúci odboru výstavby a životného prostredia MsÚ sa totiž vyjadril, že až „po ukončení pasportizácie bude rozhodnuté o definitívnom umiestnení povolených reklamných zariadení."
V prípade spomínaného bigboardu úrad vydal povolenie na základe žiadosti firmy AKZENT MEDIA Bratislava, ktorá uzavrela zmluvu s majiteľom pozemku. Firma sa o umiestňovaní bilboardov na území mesta dohodla aj s magistrátom.