BANSKÁ BYSTRICA. Jazdy po lesnej úzkokoľajke z Chvatimechu po novom nadväzujú na príchody riadnych vlakov na trati medzi Breznom a Banskou Bystricou, informoval ČTK riaditeľ železnice Aleš Bílek.
Železničný vozeň vyrobený v roku 1957 doviezli na Horehronie z Maďarska a v súčasnosti ho upravujú. "Nasadíme ho pravdepodobne na hlavnú sezónu počas prázdnin," spresnil Bílek. Oproti súčasným vozňom bude mať mäkšie sedadlá, toalety a plošinu na nastupovanie pre vozičkárov. V cene cestovného prvou triedou bude aj malé občerstvenie.
Prevádzkovatelia úzkokoľajky jej vozový park postupne rozširujú. V minulých rokoch dali do prevádzky napríklad vínny vozeň s dreveným sudom o priemere takmer tri metre. Vlani zasa zabezpečili na ťahanie súprav už druhý parný rušeň. V súčasnosti na trati premáva aj šesť motorových lokomotív a motorový vozeň.
Čiernohronská železnica vlani odviezla na 14 kilometroch zrekonštruovanej trate z Chvatimechu do Čierneho Balogu a do lesníckeho skanzenu vo Vydrovskej doline približne 40.000 cestujúcich. O jej záchranu sa po rozhodnutí vlády z roku 1985 o likvidácii postarala skupina nadšencov a priaznivcov parných vlakov. Úzkokoľajku s rozchodom 760 milimetrov začali budovať ešte v roku 1908 a pôvodne jazdila po viac ako 130 kilometroch tratí.