BREZNO. Generálnym dodávateľom rekonštrukcie mosta v Brezne je levická firma Vialle s.r.o, Strabag s.r.o, prevádzka Lučenec a stavebníkom Banskobystrická regionálna správa ciest.
Už v tejto fáze prác je však isté, že pôvodné náklady v čiastke 663 tisíc eur stúpnu o 80 tisíc eur. Potvrdil nám to Gregor Horniak, výrobný riaditeľ firmy Vialle. Hlavným dôvodom podľa neho je „nesúlad s projektovou dokumentáciou", ktorý však bližšie nešpecifikoval.
Stavenisko zobudili peniaze
„Rekonštrukciu pozastavila potreba navýšenia rozpočtu. Údajne tam došlo k istým prácam na viac, ktoré neboli prefinancované. Zastupiteľstvo BBSK zmenu rozpočtu 16. apríla schválilo, čo znamená, že by to už malo byť už v poriadku," povedal Jaroslav Demian, primátor Brezna a poslanec BBSK.
Pôvodnú spojnicu ponad Hron dočasne nahrádza mostná konštrukcia pre motorové vozidlá a s lavicou pre peších. Vlani v septembri ju položili pracovníci Technickej ochrany a obnovy železníc Žilina, stredisko Spišská Nová Ves.
Mesačné splátky za prenájom konštrukcie sú záležitosťou stavebníka, resp. Banskobystrického samosprávneho kraja.
Hrozilo, že raz povolí
Zaťaženie mosta sa viacnásobne zvýšilo v roku 2007, odkedy má Brezno pri železničnej aj autobusovú stanicu. Za dvadsať štyri hodín po ňom prešlo až 845 autobusov mestskej, prímestskej a diaľkovej dopravy a minimálne rovnaký počet osobných a nákladných áut. Iného dopravného prístupu k tejto časti mesta totiž niet. Bolo len otázkou času, kedy aj ten jediný pre narušenú statiku mosta uzavrú. Podľa odborníkov, vek telesa a zhustená premávka kriticky poznačili najmä základy na oboch brehoch Hrona.
Firma Vialle prevzala stavenisko vlani v polovici júna,s prácami začala v októbri. Zrekonštruovaný cestný most by mala odovzdať do užívania 31.októbra tohto roku.