Nedeľa, 28. február, 2021 | Meniny má ZlaticaKrížovkyKrížovky

Do kempingov prišlo menej ľudí

Zvýšil sa však počet zahraničných návštevníkov z 31 percent v 2009 na 41,8 percenta v tomto roku.

BANSKÁ BYSTRICA.Výsledky prieskumu v kempingoch nachádzajúcich sa v Banskobystrickom kraji potvrdili, že dôsledky ekonomickej krízy z roku 2009, ktoré postihli aj tieto zariadenia, pretrvávajú i v tomto roku. V piatich z trinástich kontrolovaných zariadení poklesla návštevnosť o takmer 25 percent. V ostatných bola návštevnosť približne rovnaká ako pred rokom.

V tomto roku poklesla aj priemerná dĺžka pobytu v kempingoch a to z 3,6 dňa v 2009 na tohtoročných 3,2 dňa. Zvýšil sa však počet zahraničných návštevníkov z 31 percent v 2009 na 41,8 percenta v tomto roku. Poklesol však podiel domácich návštevníkov - zo 69 na 58,2 percenta. Najväčší podiel medzi zahraničnými návštevníkmi predstavujú v tomto roku Česi, a to 33 percent. Nasledujú Holanďania (17,6), Nemci (13) a Poliaci (8 percent). V niektorých kempingoch významne poklesol počet Holanďanov, vo väčšom počte však do kempingov prišli Angličania, Francúzi, Litovci a Estónci.

Skryť Vypnúť reklamu

"Zaujímavosťou kempingu v Rohoznej pri Brezne, kde tvoria Holanďania 95 percent a Slováci 5 percent návštevníkov, je podľa slov majiteľky zariadenia málo možností Holanďanov hovoriť so Slovákmi počas ich pobytu v kempingu. Radi by sa s domácimi návštevníkmi rozprávali o živote na Slovensku, o ich záujmoch i problémoch. Do kempingu v Tornali prišlo počas letných víkendov niekoľko mladých rómskych rodín z Košíc. V Kremnici je počas leta už niekoľko rokov po sebe okrem Čechov viac najmä Poliakov," konštatoval Anton Bača z oddelenia cestovného ruchu Odboru regionálneho rozvoja Banskobystrického samosprávneho kraja (BBSK).

Dodal, že prieskum v kempingoch, ktorý koncom augusta urobili pracovníci BBSK, priniesol málo optimistických informácií. Opäť sa potvrdilo, že podnikanie v kempingu je náročné na finančné prostriedky, odborné poznatky a odvahu. Prevádzkovatelia málo experimentujú v oblasti tvorivosti a nedostatočnú pozornosť venujú marketingu, a to internému aj externému. Veľmi dôležitými sa ukazujú obmena ponuky na voľný čas, zaujatie návštevníkov niečím ojedinelým, alternatívne programy, ako aj ponuky výletov na podujatia alebo za pamiatkami do blízkeho okolia. Aby sa stal kemping ekonomicky úspešným, musí sa v ňom niečo diať, iba tak môže osloviť a presvedčiť klientov, aby ho navštívili.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tieto farmy dávajú prácu domácim. A podporujú región
  2. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID
  3. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov
  4. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme
  5. Petit Press a RegioMedia rozbiehajú spoločný predaj v regiónoch
  6. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto!
  7. V sobotu do bezpečného Ománu so zľavou 486 eur
  8. Geis pomáha zvládať komplikácie v cezhraničnej preprave
  9. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje
  10. Online zľavy: Viete, kde ich vyhľadať?
  1. Tieto farmy dávajú prácu domácim. A podporujú región
  2. Cirkevné gymnázium v Snine patrí medzi najlepšie v kraji
  3. O2: Mentálne zdravie zamestnancov je pre nás veľkou prioritou
  4. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID
  5. Varso Tower od HB Reavis je najvyššou budovou v EÚ
  6. Dáma s pávím pierkom
  7. Slovensko zasiahla vlna nárastu dopytu po produktoch na kĺby!
  8. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť
  9. Získaj náskok pred štartom
  10. 2. ročník Social Awards Slovakia prichádza
  1. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 20 807
  2. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID 10 946
  3. Séria dvoch príloh: Angličtina nielen pre maturantov 9 627
  4. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto! 9 356
  5. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 8 459
  6. V sobotu do bezpečného Ománu so zľavou 486 eur 7 966
  7. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 6 883
  8. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov 5 430
  9. Príbeh Patrika Tkáča a J&T, Lidl verzus Tesco a investičné tipy 5 397
  10. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť 4 196
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Banská Bystrica - aktuálne správy

Renováciu priestorov právnickej fakulty pripravila Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici (UMB).

5 h
Zbohom, Elvis.

Muž, ktorý sa stal maskotom mesta pod Urpínom, mal 63 rokov.

21 h
Patrik Svitana a Michal Ganz.

"Barani" prvýkrát v sezóne porazili Poprad, lídra tabuľky, ktorý prišiel o svoju vedúcu pozíciu.

27. feb

Polícia vyzýva vodičov, aby v tomto úseku jazdili opatrne. Ďalší zosuv sa nedá vylúčiť.

26. feb

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Muž, ktorý sa stal maskotom mesta pod Urpínom, mal 63 rokov.

21 h

Testovanie pokračuje aj v nedeľu.

19 h

Stalo sa tak vo štvrtok 25. februára.

26. feb

Vo veľkokapacitnom vakcinačnom centre v Trnave plánujú zaočkovať tisíce ľudí.

27. feb

Už ste čítali?