Festival priniesol 23 predstavení v podaní 21 divadiel zo Slovenska, Česka, Poľska, Fínska, Francúzska, Maďarska a Izraela.
BANSKÁ BYSTRICA .Udelením festivalovej ceny Henryka Jurkowského a národnej ceny Hašterica sa v piatok večer v Banskej Bystrici skončil 17. ročník divadelného festivalu Bábkarská Bystrica. Cenu Henryka Jurkowského, udeľovanú v garancii Banskobystrického samosprávneho kraja za inscenáciu pre dospelých, získal rovnako ako na predchádzajúcom ročníku festivalu Opolski teatr lalki i aktora z Poľska, tentoraz za hru Ivona, princezná burgundská, ktorú s tamojším umeleckým súborom režijne pripravil umelecký šéf banskobystrického Bábkového divadla na Rázcestí Marián Pecko.
Národnú cenu Hašterica, udeľovanú za tvorivý čin v oblasti bábkového divadla na Slovensku za uplynulé dva roky, dostal kolektív tvorcov z Katedry bábkarskej tvorby Vysokej školy múzických umení za absolventskú hru Zazi v metre. Porota Hašterice sa mimoriadne rozhodla dať aj zvláštnu cenu za tvorivosť, a to Dezorzovmu lútkovému divadlu z Bratislavy za nové postupy v bábkovom divadle na Slovensku. Festivalovú cenu detského diváka za najlepšie bábkové predstavenie pre deti získalo ešte v utorok izraelské divadlo Train Theatre za predstavenie Cirkus kociek.
Počas siedmich dní ponúkla Bábkarská Bystrica divákom 23 predstavení v podaní 21 divadiel zo Slovenska, Česka, Poľska, Fínska, Francúzska, Maďarska a Izraela. Festival prvýkrát striktne oddeľoval predstavenia pre deti od predstavení pre dospelých, keď bol rozdelený na dve časti - impulzy. Prvý impulz trval od soboty do utorka a bol zameraný na bábkové divadlá pre deti, druhý impulz priniesol od stredy do piatka výhradne predstavenia bábkových divadiel pre dospelých. "Prvý impulz dopadol výborne, návštevnosť bola veľmi vysoká, v druhom impulze sme tiež dokázali pritiahnuť tínedžerov a dospelé publikum do divadla na krásne tituly. Výber predstavení bol veľmi kvalitný," povedala riaditeľka festivalu Iveta Škripková.
Podľa člena festivalovej poroty, režiséra Romana Poláka je najväčší podnet festivalu v tom, že najmä z Poľska prichádzajú bábkové divadlá, ktoré sú zamerané na dospelého diváka a predvádzajú inscenácie, ktoré môžu konkurovať činohernému divadlu. "To sa v slovenských bábkových divadlách vyskytuje pomenej, čo je škoda. Mohli by mať odvahu okrem rodinných inscenácií prejsť k vážnym tematikám. Verím, že tento festival bol akýmsi impulzom na túto cestu," povedal Polák.