Zrušených železničných spojov bude v BBSK menej

Od marca majú nastať len menšie zmeny, ktoré súvisia najmä s nadväznosťou spojov.Ponechané by mali byť vlaky, kde nie je možnosť paralelnej autobusovej dopravy.

BANSKÁ BYSTRICA. Zrušených železničných spojov bude v Banskobystrickom samosprávnom kraji (BBSK) menej. Podľa hovorcu BBSK Petra Hajnalu to potvrdil generálny riaditeľ a predseda predstavenstva Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Pavel Kravec na dnešnom stretnutí s predsedom kraja Vladimírom Maňkom. Hlavnou témou rokovania bola budúcnosť regionálnej dopravy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako Kravec vysvetlil, od 6. marca nastanú len menšie zmeny, ktoré súvisia najmä s nadväznosťou spojov. "Určite ponecháme tie vlaky, kde nie je možnosť paralelnej autobusovej dopravy a zavedieme i nové spojenia." Predĺžia piatkovú trasu expresu Hron z Bratislavy cez Banskú Bystricu do Brezna a nedeľnú v opačnom smere.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa Hajnalu sa obaja zhodli, že najlepším riešením je vybudovanie integrovaného dopravného systému. "Bude potrebná koordinácia jednotlivých spojov v kraji. Musíme sa dohodnúť, že buď tam bude chodiť autobus alebo vlak," povedal Kravec.

Hovorca pripomenul, že v poslednom období sa čoraz častejšie hovorí o tom, že regionálna železničná doprava by mala prejsť na kraje. Pokračoval, že BBSK je rozlohou najväčší, má najvyššiu nezamestnanosť a najnižšiu hustotu obyvateľstva, čo vyžaduje aj vyššie dotácie. "Práve koordinácia dopravy zabezpečí zníženie výdavkov a vyššiu efektívnosť dopravy. Vláda si musí uvedomiť, že nemôže mať zisky z dôchodcov, zdravotne postihnutých, študentov či detí. Práve naopak. Je nutné, aby verejnú dopravu dotovala. Súčasné dotácie nestačia," konštatoval Maňka. "Preto vítam, že si naši odborníci sadnú, pripravia analýzu a nájdu najvýhodnejšie riešenia, ktoré zrejme budú smerovať k vybudovaniu integrovaného dopravného systému," dodal Maňka.

SkryťVypnúť reklamu

Hovorca doplnil, že samosprávne kraje očakávajú v tomto procese výraznejšiu účasť štátu, ktorá má spočívať najmä v úprave súčasnej legislatívy do jednej právnej normy o verejnej doprave a spôsobe jej financovania.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Bystrica

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 211
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 229
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 046
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 065
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 761
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 174
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 633
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 543
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu