BREZNO. Cesty v okrese Brezno sú v dezolátnom stave. Pravidelne sa na nich podpisuje zima, a od veternej smršte v roku v 2004 aj ťažké kamióny s kalamitným drevom. Štát má z neho miliónové zisky a Slovenská správa ciest Banská Bystrica povinnosť výtlky odstraňovať.
Na údržbu 700 kilometrov komunikácií v kraji dostala na tento rok šesť miliónov eur. Polovicu sumy pohltia len spomínané opravy.
Čudný obchod
V breznianskom regióne je na tom najhoršie úsek I/ 66 od Brezna po Červenú Skalu a kontroverzná Tisovská cesta, ktorá nespĺňa parametre cesty I. triedy, no napriek tomu ňou oficiálne je.
K reklasifikácii tridsaťkilometrovej komunikácie z dvojky na jednotku, čiže z regionálnej na štátnu cestu došlo na základe Uznesenia vlády č. 804 z 26.septembra 2007.
Podľa našich informácií zo zdrojov správy ciest banskobystrická „vucka“ sa náročnej trasy s radosťou zbavila. Majetkové záležitosti však doposiaľ vysporiadané nie sú.
Je po voľbách, zabudnite
Slovenská správa ciest, investorský útvar Banská Bystrica, sa v okrese Brezno stará o takmer 200 kilometrov ciest I. triedy.
Rozsiahlejšiu rekonštrukciu tohto roku neplánuje. Nie sú peniaze. Oprava jedeného štvorcového metra výtlku, presnejšie, cena živičnej masy, ktorú na to treba, sa dnes pohybuje od 20 do 70 eur - podľa hĺbky výbrusu.
Preilustráciu, diaľničná spoločnosť získa tento rok z mýtneho iba na cestách prvej triedy 50 miliónov eur. Zabezpečovanie údržby však veľkoryso prenecháva Slovenskej správe ciest.
Čo sa týka obchvatu Brezna, banskobystrická správa ciest z pozície investora potvrdila, že v tomto plánovacom období EÚ sa stavať nezačne. Kto tvrdil opak, vedome zavádzal verejnosť.