POLOMKA/TELGÁRT. Ministerstvo dopravy SR rozdelilo tohto roku 150 miliónov eur na opravy ciest prvej triedy. V harmonograme, do ktorého mali možnosť nahliadnuť Ján Lihan, starosta obce Polomka a starostka Telgártu Mária Knižková, údajne figuruje aj rekonštrukcia úseku I/66 Polomka-Telgárt v dĺžke 26 kilometrov.
Pôvodne sa však uvažovalo len s rekonštrukciou dvoch krátkych úsekov: Pohorelá-Pohorelská Maša a ťah obecu Valkovňa, spolu 2,8 kilometra cesty.
Pochopili, že je to nutné
Na základe žiadostí obcí mikroregiónu Horehron rezortné ministerstvo svoje rozhodnutie prehodnotilo. „Na Horehroní, v regióne, ktorý si chce zakladať na cestovnom ruchu je sieť komunikácií v dezolátnom stave. Inak to nakoniec ani nemôže byť, pretože každá z vlád nám len sľubovala,“ podotkol Lihan. Pod titulkom „Rekonštrukcia cesty Brezno-Polomka dá ľuďom prácu“, sme napríklad priniesli materiál, v ktorom uvádzame závery z výjazdového zasadnutia Ficovej vlády v Brezne 13. februára 2008. Bývalý premiér vtedy oznámil, že vyčlení prostriedky na rekonštrukciu 18 kilometrového úseku Brezno-Polomka, spojeného s výstavbou obchvatu mesta. Podľa uznesenia Vlády 103/2008 vychádzajúceho z návrhu na zlepšenie sociálnej, ekonomickej a hospodárskej situácie v okrese Brezno, práce sa mali začať do konca roka 2009. Slovenská správa ciest Banská Bystrica žiadne peniaze na tento účel nedostala.
Najprv chcú odstrániť závadu
Z informácií, ktoré nám poskytol Ing. Milín Kaňuščák, generálny riaditeľ sekcie cestnej dopravy, pozemných komunikácií a investičných projektov Ministerstva dopravy SR vyplýva, že okrem modernizácie spomínaného úseku Pohorelá-Pohorelská Maša -Vaľkovňa , pripravujú tiež stavbu 1/66 Polomka-bodová závada. Riešenie sa začína v križovatke s cestou na Bacúch a končí v intraviláne Polomky. Tohto roku zabezpečia majetkoprávnu prípravu stavby. Jej predpokladaný náklad presahuje čiastku 12 miliónov 160 tisíc eur.
Zástupcovia horehronských samospráv pri prijatí na ministerstve dopravy upozornili aj na značné preťažovanie ciest kamiónmi a nákladnými vozidlami. Za účinné riešenie, chrániace povrch vozoviek, ale tiež statiku domov v zastavanom území miest a obcí považujú dynamické váhy, zabudované pod vozovkami. Hovorili aj o obchvate Brezna.