BANSKÁ BYSTRICA. Transformácia štruktúry daňovej správy, na základe ktorej bude od 1. januára fungovať namiesto 102 súčasných daňových úradov deväť, nebude pre klientov znamenať zníženie dostupnosti služieb daňovej správy. Uviedla to na dnešnej tlačovej besede riaditeľka odboru stratégie a riadenia projektov Daňového riaditeľstva SR a zároveň manažérka projektu reformy daňových úradov Ivana Vilčeková. Zrušené daňové úrady sa totiž zmenia na pobočky alebo kontaktné miesta nových daňových úradov, klienti tak budú môcť vybaviť svoje záležitosti na tých istých miestach, kde dosiaľ. "Transformácia daňových úradov je zmena, ktorá sa týka predovšetkým interného prostredia daňovej správy, výsledkom bude zefektívnenie výkonu daňovej správy," uviedla Vilčeková s tým, že zefektívnenie má priniesť najmä koncentrácia riadenia a tiež väčšia špecializácia zamestnancov.
Zo súčasných 102 daňových úradov zostane bez zmeny zachovaný daňový úrad pre vybrané daňové subjekty so sídlom v Bratislave. V krajských mestách vznikne osem daňových úradov, do ktorých sa zlúči terajších spolu 20 daňových úradov sídliacich v krajských mestách a v ich pôsobnosti budú územia jednotlivých krajov. Ostatné daňové úrady, teda tie, ktoré nesídlia v krajských mestách, sa zmenia na 39 pobočiek a 42 kontaktných miest, ktoré budú organizačnými zložkami nových daňových úradov.
Prínosom pre klientov majú byť klientske centrá. Budú bezbariérové a okrem otvorených priestorov na verejné vybavovanie klientov, zóny s tlačivami a informačnými tabuľami a samoobslužnými zónami na vypisovanie tlačív v nich budú aj uzavreté zóny na neverejné vybavovanie klientov. Od začiatku budúceho roka majú takéto centrá fungovať vo všetkých daňových úradoch, postupne by sa mali zriaďovať aj v jednotlivých pobočkách a kontaktných miestach.